عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آشنایی کارکنان دانشگاه با مفهوم و راهکارهای افزایش خود آگاهی



کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مفهوم و راهکارهای افزایش خودآگاهی آشنا شدند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی، در وبینار خودآگاهی که به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان ویژه کارکنان دانشگاه برگزار شد، عدل پرور روانشناس و مدرس این کارگاه مجازی اظهار کرد: خودآگاهی به قابلیت نگاه کردن به درون، تفکر عمیق درباره رفتارها و اینکه رفتارها تا چه حد با استانداردها و ارزش‌های شخصی ما هماهنگ هستند، مربوط می‌شود.

وی افزود: روشن است که خودآگاهی در زندگی حرفه‌ای و شخصی ما مهم است. همان‌طور که تحقیقات نشان داده است بین شناخت از خود و کارایی بالا در مدیران استحکام بالایی وجود دارد. وقتی از حالات درونی خود و احساسات همکاران درک بالایی وجود داشته باشد کارایی بالا می‌رود به خصوص که در فعالیت‌های گروهی پیشرفت محسوس است .

این مدرس ادامه داد: افزایش خودآگاهی علاوه بر فواید مثبت و بلندمدت در مسیر شغلی، بر سلامت و شادکامی شما نیز تاثیرگذار است .

در بخش آموزش نظری این وبینار، به تعاریف مرتبط با خودآگاهی، مراحل کسب خودآگاهی و در بخش عملی نیز به مفاهیم درون‌نگری، دید شخصی، داستان زندگی، ارزش‌های شخصی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف پرداخته شد.

همچنین در بخش دیگری از این وبینار به عناوینی از جمله: مفهوم‌سازی خودآگاهی و سلامت روان، آموزش مبانی فیزیولوژیکی خودآگاهی و قدرت درک و پردازش اطلاعات محیط و واکنش به آن‌ها، آموزش فن‌های کاربردی جهت تمرین شخصی برای مفاهیم نظری و عینی سازی و ... اشاره شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر