عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

وبینار تخصصی گروه پژوهش، فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با حضور معاون پژوهش و فناوری جناب اقای دکتر میرفخرالدینی و سرکار خانم ایمانیان ریاست مراکز رشد و فناوری

این جلسه مجازی در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱۰  ساعت ۱۰ در بستر اسکای روم به میزبانی گروه پژوهش، فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای کیهانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ضمن سلام و خوش آمد گویی به حضار جلسه از زحمات جناب آقای دکتر میر فخر الدینی و سرکار خانم دکتر ایمانیان بابت حضور در جلسه و پیگیری مطالب، تشکر و قدردانی نمودند.

سپس سرکار خانم ایمانیان ریاست مراکز رشد و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تشکر از رئیس و همکاران استانی نکاتی چند از اهمیت شروع فعالیت مراکز نوآوری و خلاقیت بیان فرموده و از اخذ پانزده مجوز جهت راه اندازی مراکز نوآوری و خلاقیت، قابلیت فعالسازی کانون های نوآوری و خلاقیت را در آموزشکده های کشور خبر دادند. همچنین از مذاکرات خوب با معاونت محترم فناوری ریاست جمهوری بابت همکاریهای حقوقی، فناوری، مالیاتی، بازاریابی اشاره نمودند. ایشان ضمنا نکات زیر را به عنوان توصیه های اجرایی آغاز فعالیت در این مراکز بیان نمودند.

کانونهای استانی باید در خدمت کلیه مراکز و واحدهای دانشگاهی مراکز باشند و مدل برنامه ریزی به استانها تفویض اختیار گردیده است تا در چهارجوب امکانات و استعدادهای بومی مدلی جهت فعالیت یکپارچه خدمات به تهران اعلام نمایند.
سایت جامع مراکز رشد و فناوری ایجاد شده است و پذیرش واحدهای فناور و هسته ها و ایده های آنها از طریق زیر پورتال هر کدام از مراکز استانی انجام خواهد شد.
انجمن های علمی بایستی به عنوان بازوی توانمند مراکز فعال شوند و بایستی در استارت آپ ها و فستیوال ها به عنوان سرمایه های آینده فعال گردند.

سپس در ادامه جناب آقای میرفخرالدینی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن خدا قوت به همکاران و مسئولین استان رویکرد اصلی دانشگاه را در این زمینه، توسعه همه جانبه و کیفی مراکز رشد، جهت اشتغال پایدار دانشجویان خلاق و هویت ساز دانست.

در پایان نیز آقایان کیهانی و  محمدی روسای آموزشکده های شماره ۱ و ۲ پسران گزارشی از فعالیتهای حوزه پژوهش مرکز خور را به شرح ذیل بیان نمودند.

مرکز شماره ۱:

انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری و شرکت شهرکهای صنعتی استان
برگزاری رویداد استارت آپ ویکند در دانشگاه فنی و حر فه ای در آذر ماه ۹۸
برگزاری دومین کنفرانس ملی کاربرد آموزش ریاضیات در سال ۹۸ و برنامه ریزی برای برگزاری سومین دوره در سال ۹۹
برگزاری رویداد استانی پنجمین سالگرد تاسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای
شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش همراه با کلیه آموزشکده های استان
کسب مقام سوم انجمن علمی عمران آموزشکده فنی شماره ۱ در بین انجکن های علمی سراسر کشور

مرکز شماره ۲

برگزاری همایش ملی برق دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۹۲
برگزاری جلسات متعدد در اواخر هفته با حضور صاحبان صنایع استان جهت بدست آوردن ادبیات مشترک
رفع محدودیت رشته های آموزشکده از ۵ رشته به ۲۱ رشته
انتخاب نفرات اول و دوم مخترعینی که سال ۹۵ در همایش پنجمین سالگرد تاسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای معرفی شدند از آموزشکده فنی شماره ۲ پسران کرمانشاه
انعقاد ۱۲ تفاهم نامه با ادارات مختلف از جمله اداره استاندارد، خانه صنعت و معدن، شرکت شهرکهای صنعتی و پارک علم و فناوری و ...
برگزاری بیش از ۲۰ جلسه اکو سیستم کارآفرینی با حضور صاحبان مشاغل برگزار گردید.
حضور موفق در استارت آپ های استانی
انتخاب انجمن علمی برق قدرت آموزشکده فنی شماره ۲ بعنوان انجمن علمی برگزیده کشور