عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

شیوع موج دوم کرونا هیچگونه خللی در امر درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج ایجاد نکرده است

کارشناس مسئول بیماری خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:شیوع موج دوم کرونا هیچگونه خللی در امر درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج ایجاد نکرده است.

دکتر جواد رجبیان در گفت‌وگو با وب دا، اظهار کرد: خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج با همکاری جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود و در این خصوص بسته های بهداشتی برای ۲۰ هزار بیمار در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع خواهد شد.

وی افزود: هر یک از این بسته ها  شامل ۱۰ ماسک و ۲ محلول ضدعفونی‌کننده که در هفته آینده توسط جمعیت هلال احمر توزیع می‌شود و از این تعداد ۱۸ هزار بیمار در مشهد و ۲ هزار نفر دیگر در شهرستان‌های تحت پوشش استان هستند.

کارشناس مسئول بیماری خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج کلیه اقدامات درمانی بدون هیچگونه خللی انجام می‌شود و دیالیزی‌های کرونایی در بیمارستان شریعتی و درمانگاه سیدالشهداء(ع) و غیرکرونایی‌ها هم در سایر مراکز درمانی دولتی، غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای انجام می‌شود.

دکتر رجبیان اضافه کرد: تمامی خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج در گروه‌های مختلف به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و اگر بیمار در وضعیت حاد قرار داشت در مرکز درمانی بستری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در این ایام بحرانی از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنند تا مشکلی برای خودشان و بیمارانشان ایجاد نشود، تاکید کرد: خانواده‌ها در این روزهای خاص کرونایی در امر بیمارانشان مراقبت بیشتری داشته باشند و اگر مورد خاصی برای بیمارشان بود بلافاصله به مراکز درمانی سطوح یک و ۲ مراجعه کنند تا اقدامات درمانی لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

{jcomments on}