عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

ارتقاء سطح آموزش دانشجویان؛ برنامه اصلی سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه



سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران: هدف من افزایش و ارتقاء کیفیت آموزش دانشجویان است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر ابوالفضل باقری فرد، متخصص ارتوپدی ، فلوشیپ جراحی زانو و سرپرست معاون آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی عنوان داشت : مهمترین رکن دانشگاه آموزش است و آموزش چه از لحاظ کیفی و چه از نظر کمی حائز اهمیت است.
سرپرست معاون آموزشی دانشگاه بیان کرد: من در آموزش دانشجویان حساسیت خاصی دارم ، زمانی فقط به دوره رزیدنت وفلوشیپ توجه می‌شد و دانشجویان فراموش شده بودند.
دکتر باقری فرد اظهار کرد: هدف من افزایش و ارتقاء کیفیت آموزش دانشجویان است، در واقع اگر ما دانشجویان خوبی تربیت نکنیم در مراحل رزیدنتی و فلوشیب هم با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی گفت: برای اعضای هیئت علمی و اساتید به عنوان یکی دیگر از گروه‌های هدف آموزش،  برنامه هایی در راستای افزایش توانمندی آنها در نظر گرفته شده است.
دکتر باقری فرد خاطر نشان کرد:  ما بر اساس سیاست‌های کلی دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم گام برمی داریم و در این زمینه هدف گذاری کوتاه مدت ومیان مدت داریم.
- توسعه آموزش و آزمون مجازی ؛ مهمترین اولویت در زمان بحران کرونا
سرپرست معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: با توجه به شرایط بحران کرونا، یکی از مهمترین اولویت های ما در راستای توسعه آموزش مجازی و آزمون مجازی است. آموزش مجازی از ماهها پیش شروع شده ولی در حال حاضر با یک نظم بیشتر و منسجم تر در حال انجام می باشد و قطعاً در ماه‌های آتی این آموزش با کیفیت بهتر ارائه می شود.
وی افزود: عمده آزمون های مجازی از دو هفته پیش شروع شده، البته با توجه به افتتاح مرکز آزمون دانشکده پزشکی وافزایش ظرفیت آن ، آزمون های اختصاصی این مرکز طی روزهای آینده آغاز می شود.
دکتر باقری فرد اعلام کرد: شرایط آتی بحران کرونا قابل پیش‌بینی نیست لذا در نظر داریم آموزش های مجازی را توسعه دهیم ، حتی با وضعیت عادی شدن هم حداقل حضور را برای دانشجویان ایجاد نماییم .
وی افزود: یکی از اهداف ما راه اندازی مراکز جدید فوق تخصصی وفلوشیپ در بیمارستان ها است. در واقع این مسئله هم در حوزه آموزش حائز اهمیت است و هم با تحقق آن در بخش درمان می توان فعالیت‌های تخصصی ارائه داد.
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: یکی دیگر از برنامه های ما این است که با توجه به پتانسیل موجود در بیمارستانها ، چندین مرکز درمانی را به مراکز آموزشی تبدیل نماییم.
ایشان با بیان اینکه آموزش در بحران با محوریت دانشگاه پیگیری می‌شود ، ابراز داشت: کنترل مراقبت برای فراگیران و ارائه آموزش های مجازی از سیاست های ما در مدیریت بحران  می باشد.

تهیه خبر : رهنورد
عکس : گرامی