عمومی | پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

کتاب «تحلیل مصرف رسانه‌ای» منتشر شد

کتاب «تحلیل مصرف رسانه‌ای» به کوشش خیام عزیزی‌مهر، ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر ‌شد.

امروزه رسانه‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره هستند. افراد برای کارهای مختلف روزانه از قبیل برقراری ارتباط با دیگران، آگاهی از اتفاق‌های دنیای پیرامون، سرگرمی،دوستیابی، یافتن اطلاعات درباره موضوع‌های مختلف، سفارش غذا از رستوران‌ها و خرید از فروشگاه‌ها، استفاده از تاکسی و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها، از رسانه‌ها و برنامه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. با وجود آنکه روزبه‌روز دامنه نفوذ رسانه‌ها در زندگی مردم بیشتر می‌شود، استفاده از برخی از رسانه‌ها کاهش می‌یابد و در عوض، رسانه‌های جدیدی ظهور می‌کنند که تغییرات شگرفی را در تعاملات روزمره رقم می‌زنند. تاثیرگذاری رسانه‌ها و بازنمایی واقعیت توسط آن‌ها همواره محل پرسش پژوهشگران و اندیشمندان حوزه رسانه بوده است. کتاب حاضر از پیمایش‌های مختلف با تاکید بر موج سوم پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان به بحث می‌گذارد.(گزیده پشت جلد کتاب)

این نوشتار دربردارنده ده مقاله از نویسندگان مختلف است که هر کدام سعی کرده‌اند بر اساس داده‌های محدود موجود، مصرف رسانه‌ای در ایران را از نگاهی خاص و برمبنای متغیرهای مختلف تحلیل کنند.

عناوین مجموعه مقالات به این شرح است:


کتاب «تحلیل مصرف رسانه‌ای» مجموعاً در ۴۰۱ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.