کسب رتبه دوم تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی در جشنواره شهید مطهری
رتبه دوم تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به دانشگاه علوم پزشکی ایران تعلق گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اختتامیه سیزدهمین جشنواره آموزشی مطهری شنبه بیست و یکم در مرکز همایش های رازی برگزار شد و دکتر مجتبی چهاردولی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم این جشنواره را در حوزه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی کسب کرد. طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی ادغام سونوگرافی در برنامه های درسی پزشکی عمومی، عنوان پروژه وی در این جشنواره بود.
دکتر چهاردولی درحاشیه این جشنواره با بیان اینکه موضوع ارائه شده به جشنواره بهره برداری از سونوگرافی در آموزش پزشکی است، گفت: ما از سونوگرافی حدود ۱۰ سالی است که در یادگیری حیطه های مختلف پزشکی اعم از آناتومی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی که از علوم پایه محسوب می شوند تا دیسیپلین های تخصصی استفاده می کنیم.
وی با اشاره به تجربه دانشگاه های بزرگ دنیا در این زمینه، افزود: به این نتیجه رسیدیم که این ابزار می تواند آموزش پزشکی را در مقطع عمومی کاملا متحول کند.
این متخصص طب اورژانس اظهار کرد: حدود سه سال پیش هم دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حیطه کاربرد سونوگرافی در آموزش پزشکی که یک موضوع بسیار جدید است در جمع هفده گروه اعزامی از دانشگاه های بزرگ آمریکا و کانادا، مقام اول را به دست آوردند.
دکتر چهاردولی افزود: متاسفانه سالهای بعد از آن، چون مسابقات در آمریکا بود، امکان شرکت مجدد در این رقابت فراهم نشد و نتوانستیم ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد را به دنیا نشان بدهیم.
وی گفت: خوشحالم با شرکت در جشنواره شهید مطهری توانستیم سوالاتی را در ذهن کسانی که در زمینه آموزش پزشکی تصمیم گیر هستند، ایجاد کنیم، که چگونه می توان از این ابزار در آموزش پزشکی استفاده کنیم؟
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با استفاده از دستگاه سونوگرافی خیلی از مفاهیم پزشکی را می توان به دانشجوی پزشکی راحت تر آموزش داد؛ از این طریق دانشجو به راحتی درون بدن را می بیند با آناتومی و فیزیولوژی بدن آشنا می شود. به عنوان مثال حرکت قلب و دریچه های آن را می بیند و مشاهده می کند که در موارد بیماری، بدن به شکلی در می آید.
بنابر این گزارش سیزدهمین جشنواره شهید مطهری امسال در شش حیطه شامل تدوین و بازنگری برنامه آموزشی، ارزشیابی آموزشی، مدیریت و رهبری آموزشی، طراحی و تولید محصولات آموزشی، یادگیری الکترونیکی و یاددهی و یادگیری برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.
اختتامیه جشنواره همزمان با افتتاحیه بیست و یکمین همایش کشوری آموزش پزشکی به صورت مجازی با حضور معاون آموزشی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم» و همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی برگزار می شد، و دکتر سعید نمکی؛ وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سایر روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم شرکت کردند.
گالری عکس
خبر: دزفولی
عکس :نجفی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اختتامیه سیزدهمین جشنواره آموزشی مطهری شنبه بیست و یکم در مرکز همایش های رازی برگزار شد و دکتر مجتبی چهاردولی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم این جشنواره را در حوزه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی کسب کرد. طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی ادغام سونوگرافی در برنامه های درسی پزشکی عمومی، عنوان پروژه وی در این جشنواره بود.
دکتر چهاردولی درحاشیه این جشنواره با بیان اینکه موضوع ارائه شده به جشنواره بهره برداری از سونوگرافی در آموزش پزشکی است، گفت: ما از سونوگرافی حدود ۱۰ سالی است که در یادگیری حیطه های مختلف پزشکی اعم از آناتومی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی که از علوم پایه محسوب می شوند تا دیسیپلین های تخصصی استفاده می کنیم.
وی با اشاره به تجربه دانشگاه های بزرگ دنیا در این زمینه، افزود: به این نتیجه رسیدیم که این ابزار می تواند آموزش پزشکی را در مقطع عمومی کاملا متحول کند.
این متخصص طب اورژانس اظهار کرد: حدود سه سال پیش هم دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حیطه کاربرد سونوگرافی در آموزش پزشکی که یک موضوع بسیار جدید است در جمع هفده گروه اعزامی از دانشگاه های بزرگ آمریکا و کانادا، مقام اول را به دست آوردند.
دکتر چهاردولی افزود: متاسفانه سالهای بعد از آن، چون مسابقات در آمریکا بود، امکان شرکت مجدد در این رقابت فراهم نشد و نتوانستیم ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد را به دنیا نشان بدهیم.
وی گفت: خوشحالم با شرکت در جشنواره شهید مطهری توانستیم سوالاتی را در ذهن کسانی که در زمینه آموزش پزشکی تصمیم گیر هستند، ایجاد کنیم، که چگونه می توان از این ابزار در آموزش پزشکی استفاده کنیم؟
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با استفاده از دستگاه سونوگرافی خیلی از مفاهیم پزشکی را می توان به دانشجوی پزشکی راحت تر آموزش داد؛ از این طریق دانشجو به راحتی درون بدن را می بیند با آناتومی و فیزیولوژی بدن آشنا می شود. به عنوان مثال حرکت قلب و دریچه های آن را می بیند و مشاهده می کند که در موارد بیماری، بدن به شکلی در می آید.
بنابر این گزارش سیزدهمین جشنواره شهید مطهری امسال در شش حیطه شامل تدوین و بازنگری برنامه آموزشی، ارزشیابی آموزشی، مدیریت و رهبری آموزشی، طراحی و تولید محصولات آموزشی، یادگیری الکترونیکی و یاددهی و یادگیری برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.
اختتامیه جشنواره همزمان با افتتاحیه بیست و یکمین همایش کشوری آموزش پزشکی به صورت مجازی با حضور معاون آموزشی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم» و همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی برگزار می شد، و دکتر سعید نمکی؛ وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سایر روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم شرکت کردند.
گالری عکس
خبر: دزفولی
عکس :نجفی