عمومی | دانشگاه لرستان

پروژه توسعه باغ تولید انگور به روش داربستی/ توسعه فضای سبز دانشگاه


دکتر محمدرضا راجی، ناظر عالی فضای سبز دانشگاه لرستان، گفت:«پروژه توسعه باغ تولید انگور به روش داربستی با مساحت نزدیک به یک هکتار در سایت مرکزی دانشگاه لرستان در حال اجراست».

دکتر راجی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان توضیح داد:« امسال حدود ۲۰ هکتار از زمین های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و سایت کمالوند، زیر کشت انواع درختان رفته یا آماده کشت شده است. از مجموع ۲۰ هکتار، ۱۵ هکتار مربوط به دانشکده کشاورزی است که از این مقدار ۵ هکتار زیتون روغنی کشت شده و بستر ۱۰ هکتار دیگر برای کشت امسال آماده شده است؛ در سایت مرکزی کمالوند تعداد ۵۰۰ اصله درخت میوه در فضای سبز، حدود ۱۰ هزار درخت سرو نقره ای و تبری جهت دیواره پرچین، حدود ۸۰۰ اصله درخت چنار و ۷۰۰ اصله درخت پالونیا در اطراف خیابان های سایت کمالوند، کشت شده اند».

وی تشریح کرد:«حدود ۱ هکتار از باغات انگور سایت کمالوند نیز به صورت داربستی درآمده که در زمینه افزایش تولید و کاهش بیماری حائز اهمیت است؛ همچنین دو هکتار باغ بذری پسته با استفاده از چهار رقم تجاری، پیوندزنی شده که باعث افزایش کمیت و کیفیت تولید خواهد شد».

ناظر عالی فضای سبز دانشگاه لرستان افزود:«کارهای انجام شده در سطح دانشگاه لرستان علاوه بر تولید و اشتغالزایی، در جهت توسعه تحقیقات دانشگاهی نیز حائز اهمیت است؛ به طور مثال ۲۰۰۰ مترمربع در قالب مزرعه آموزشی گیاهان دارویی، احیاء شده است».

دکتر محمدرضا راجی، تصریح کرد:«در زمینه توسعه فضای سبز دانشگاه لرستان بایستی از زحمات و تلاش های تیم مدیریتی دانشگاه به ویژه رئیس محترم دانشگاه تشکر نمایم».