عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش

عمل های جراحی غیر اورژانسی موقتاً در گراش انجام نمی شود

با شدت گرفتن بیماری کرونا و افزایش بی سابقه تعداد بستری های بخش تنفس،عمل های جراحی غیر اورژانسی (الکتیو) موقتاً در گراش تعلیق شد.
به گزارش روابط عمومی  دانشکده علوم پزشکی ، دکتر محمد رادفر رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش درباره وضعیت این بیمارستان در ایام اوج شیوع کرونا  گفت:با توجه به تعداد بالای بستری های بخش های تنفس و خستگی و کمبود نیرو، به دستور رییس دانشکده علوم پزشکی گراش ، انجام عمل های جراحی غیر اورژانسی به حالت تعلیق درآمد. وی گفت : از هفته های قبل نیز انجام آنژیوگرافی در گراش به دلیل حجم بالای بستری های بخش کرونا تعطیل شده بود و این تعطیلی فعلا ادامه دارد.
دکتر محمد رادفر در ادامه افزود: در جلسه ای که روز پنجشنبه باحضور رییس دانشکده ، معاون آموزشی دانشکده و بیمارستان ، مدیر بیمارستان و مسئولین برخی بخش ها تشکیل شد تصمیماتی از جمله، استفاده از توان و ظرفیت اعضا هیات علمی به منظور آموزش، توانمندسازی و بهره وری بهتر پرستاران در بخش کرونا، تعطیلی عمل های جراحی غیر اورژانسی( الکتیو)، استقرار نیروهای هوشبری در بخش های تنفس اتخاذ شد.
رییس بیمارستان گراش تصریح کرد:  از قبل نیز هشدار داده بودیم که اگر تعداد بیماران کرونایی زیاد شود هم باعث خستگی کادر درمان و هم باعث تعطیلی و تعلیق برخی بخش های بیمارستان خواهد شد و مردم نمی توانند از خدمات بیمارستان به خوبی استفاده کنند.
وی افزود: در حال حاضر هر دو بخشی که برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته بودیم تکمیل است و با توجه به کمبود نیروی انسانی که از مشکلات اساسی ماست، بازگشایی بخش دیگر بامشکل مواجه خواهد شد.
وی افزود: تا کنون بیش از ۵۰ نفر از پزشکان و پرستاران و دیگر پرسنل بیمارستان نیز به کرونا مبتلا شده اند و بهترین کمکی که مردم میتوانند به کادر درمان کنند، رعایت کردن اصول پیشگیرانه است.
دکتر رادفر با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت:   متاسفانه روز به روز بر تعداد بیماران بستری در بخش های تنفس افزوده می شود و با توجه به علائم شدید بیماری در این موج، امکان ترخیص زودهنگام وجود ندارد و این باعث شده که بخش ها همچنان شلوغ باشد.
رییس بیمارستان گراش اظهار داشت: ما از مردم میخواهیم برای کمک به کادر بهداشت و درمان ، حتما در خانه بمانند و در صورت خروج از منزل برای کارهای ضروری از ماسک استفاده کنند و حتما حتما دورهمی ها و تجمعات را لغو کنند تا بتوانیم از این بحران خطرناک عبور کنیم.