عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه: استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی احترام به شخصیت خود و دیگران است

جاسم زارعی در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: با افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان و به خصوص شهرستان عسلویه لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط شهروندان بیشتر احساس می‌شود.
زارعی ادامه داد: مدافعان حوزه سلامت اعم از کادر درمان، بهداشت و پشتیبان از نخستین روزهای شیوع کرونا خستگی‌ناپذیر جهت مقابله با این ویروس منحوس شبانه‌روز تلاش کردند تا حداقل آسیب متوجه هم‌وطنانمان شود و امروز دست نیاز به عموم مردم جهت جدی گرفتن خطر و همکاری بیشتر در رعایت توصیه‌های بهداشتی، شستشوی دست، رعایت فاصله فیزیکی و قرنطینه کامل افراد مبتلا، مشکوک و در تماس با آنان، استفاده از ماسک بیش از پیش احساس می‌شود.
وی اعلام کرد: عدم احترام به حقوق شهروندی و انتقال بیماری به دیگران مصداق بارز تضییع حق‌الناس و ظلم به نزدیکان و عامه است.
این مقام مسئول اضافه کرد: زمانی که از افزایش آمار مبتلایان، بستری یا فوت شهروندان مطلع می‌شویم خستگی ناشی از زحمات در راستای پیشگیری، اطلاع‌رسانی و کنترل بیماری کرونا بر تن ما می‌ماند چراکه همه تلاش ما حفظ سلامت مردم در مقابل این بیماری است و بی‌تفاوتی‌هایی که باعث انتقال و افزایش مبتلایان می‌شود برای ما آزاردهنده است.
زارعی کارکنان حوزه سلامت را افرادی خستگی‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: کادر بهداشتی این شبکه بهداشت و درمان حتی در صورت ابتلا به بیماری ضمن رعایت اصول بهداشتی، در قرنطینه خانگی هم پیگیر سلامت مردم و پیشرفت امور هستند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه تصریح کرد: اجباری شدن استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در ادارات و بازار و جلوگیری از ارائه خدمات به مراجعین بدون ماسک راهکار خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: افراد حتی‌الامکان از حضور در اماکن پرتردد پرهیز کنند و از برگزاری مراسم، دورهمی، عروسی و عزا، خودداری کنند و برای حفظ سلامت خود و دیگران استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را تا اطلاع ثانوی جدی بگیرند.

انتهای پیام/ م.ک- ۳۰۹۰