عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

۳۳۵ واحد خصوصی استان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا درحوزه سلامت مشمول طرح تسهیلات هستند/تمدید مهلت دریافت تسهیلات تا پایان تیر ماه

مسئول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در  استان کرمانشاه تعداد ۳۳۵ واحد خصوصی آسیب دیده از شیوع کرونا درحوزه سلامت مشمول دریافت تسهیلات هستند.
محمدرشیدی در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت: حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به پرداخت تسهیلات به واحد های خصوصی آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته است که سهم استان کرمانشاه از این اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان می باشد.
وی افزود:با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحد های خصوصی حوزه سلامت مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات تا پایان تیر ماه امسال تمدید شده است.
به گفته وی موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی که درحوزه های درمانی وتشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلنیکهای فعال  در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلامی شامل این تسهیلات خواهند بود.
رشیدی گفت:صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت  آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا که تا کنون برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده اند می توانند  در سامانه کارا به آدرس اینترنتی  kara.mcls.gov.ir  مراجعه و جهت در یافت تسهیلات ثبت نام نمایند.
وی اظهار داشت:میزان تسهیلات به ازای هرشاغل ۱۲ میلیون تومان است که بانرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴  ماهه و با تنفس سه ماهه درنظرگرفته شده است.
رشیدی گفت:دفتر کارآفرینی دانشگاه از زمان ثبت نام تا دریافت تسهیلات با این واحدها همکاری لازم را خواهد داشت.
به گفته وی بسیاری از واحدها در حوزه سلامت از جمله داروخانه ها به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده اند که در حال رایزنی جهت مرتفع ساختن مشکلات آنها و پرداخت تسهیلات به این واحدها نیز هستیم.