عمومی | بنیاد ملی نخبگان

لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ وقف علمی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای پاسداشت و الگوسازی از فعالیت‌های نخبگانی، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه سوره کهف با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به همت بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

در این مراسم، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری برگزاری مسابقات کتابخوانی را حرکتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی نسل جوان به ویژه مستعدان‌برتر به این امر بیش از گذشته اهتمام داشت.

وی افزود: به منظور ایجاد زمینه تربیت قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در اجتماع نخبگانی برگزاری این قبیل برنامه‌ها امری ضروری است چراکه جاری و ساری بودن مفاهیم قرآن در اجتماع نخبگانی علاوه بر اجر معنوی، ارتقاء بینش دینی و تعمق انگیزه‌های معنوی در خدمت‌رسانی به جامعه بومی را منتج می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن امیری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: با توجه به اینکه مسائل فرهنگی اهمیت ویژه‌ای برای بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان دارد، همکاری این دو نهاد می‌تواند در راستای توسعه و بهبود کیفی این برنامه‌ها اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه نخبگان و مستعدان‌برتر سرمایه جوامع هستند، اظهار داشت: بسیاری از مستعدان‌ برتر دارای ایده‌های بسیار نابی هستند که گاهاْ از خود قرآن الهام گرفته‌اند اما متاسفانه برای تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی نیارمند کمک‌های مالی هستند که تشکیل مجمع خیرین می‌تواند کمک شایانی در این موضوع باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری به ضرورت وقف بر اساس نیاز واقعی کشور اشاره و تصریح کرد: فرهنگ وقف علمی در استان کم‌رنگ است در حالیکه با توجه به نیاز کشور به خیرین در حوزه علم و فناوری، می‌توان این افراد را به این سمت حوزه‌های نخبگان سوق داد تا با تقویت مراکز پژوهشی، آزمایشگاهی و کمک‌های مادی و معنوی، تحول اساسی در جامعه ایجاد شود.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم از برگزیدگان مسابقه سوره کهف با اهدای جوایزی تجلیل شد.