عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

شهروندان از تردد غیرضروری در محیط‌های اجتماعی خودداری کنند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در اجتماع، شهروندان باید از ترددهای غیرضروری در محیط‌های اجتماعی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر منوچهر کرمی بیان کرد: برای رسیدن به شرایط پایدار در استان نیازمند وفاق همگانی و عمل به مسوولیت اجتماعی در سه حیطه مراودات اقتصادی، اجتماعی و خرید امن، استفاده از ماسک و تلاش برای اقناع اطرافیان به زدن ماسک، اجتناب از هرگونه تجمع هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا باید بدانیم که بازار و مراکز خرید محل تفریح و سرگرمی نیست بنابراین باید تا حد امکان از حضور در این اماکن خودداری کرده و تنها در موارد نیاز به تهیه مواد غذایی یا خدمات درمانی و حضور در محل کار و تحصیل از خانه خارج شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از شیوع کرونا باید از حضور دسته جمعی در مغازه‌ها، سوپر مارکت ها، مطب پزشکان و مراکز خرید خودداری و اقلام مورد نیاز خانواده را به صورت هفتگی خریداری کرد.

دکتر کرمی اظهار داشت: برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در اجتماع، افراد تنها در صورت نیاز و بروز مشکلات حاد برای درمان به بیمارستان ها، مطب ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی خواستار برنامه ریزی و نوبت دهی برای خرید هفتگی اقلام مورد نیاز خانواده، پرهیز از مراجعه مکرر به آرایشگاه، مغازه، رستوران و کافی شاپ‌ها شد و افزود: شهروندان شستشوی مکرر و صحیح دست ها را از یاد نبرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توصیه کرد: هم استانی‌ها با استفاده از ماسک در تمام اماکن عمومی به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند در عین حال داخل اتومبیل، اتوبوس، تاکسی و تمامی وسایل نقلیه برای تهویه و جریان هوا پنجره های مقابل هم را باز بگذارند.

دکتر کرمی با بیان اینکه سلامت خانواده و همشهریان در گرو رفتارهای بهداشتی ما است افزود: شهروندان بازی و تفریح در شهربازی ، گیم نت و سالن ورزشی را به بعد از فروکش کردن اپیدمی کرونا موکول کنند.

وی خواستار خودداری مردم از برگزاری از هر نوع مهمانی برای حفظ سلامتی یکدیگر شد و گفت: عیادت از بیماران به صورت تلفنی و از طریق فضای مجازی انجام شود و رعایت دست کم فاصله یک و نیم متری در همه اجتماعات از جمله صنف نانوایی، مطب پزشکان، مرکز تهیه مواد غذایی و صف اتوبوس ضروری است./ع