عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

مرکز نوآوری گیربکس وابسته به مرکز آموزش علمی کاربردی نیرومحرکه در استان قزوین افتتاح شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قزوین، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمالی‌پور استاندار قزوین، دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین و جمعی از مدیران استانی، مرکز نوآوری گیربکس وابسته به مرکز آموزش علمی کاربردی نیرومحرکه قزوین به طور رسمی آغاز به کار کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از افتتاح این مرکز و چند طرح دانش بنیان دیگر در استان قزوین، با حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت: هنر دانشگاه باید ایجاد ثروت و مراکز رشد باید محل تربیت جوانان باشد تا  بتوانیم از ایده‌های خلاقانه برای توسعه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: باید کمک کنیم تا مراکز رشد و نوآوری، استارت آپ‌ها و پارک‌های علم و فن آوری به خوبی در کشور شکل بگیرد و ما شاهد حضور سرمایه گذاران در پارک‌های علم و فن آوری هم باشیم.

دکتر سورنا ستاری بیان کرد: بیش از ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم. سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان میزان فروش محصولات این شرکت‌ها بود که در بورس، ارزش آن بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که این ظرفیت می‌تواند ارزش‌های بیشتری هم ایجاد کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های ما در سراسر کشور نباید فقط از محل دریافت شهریه اداره شوند بلکه لازم است از محل فروش تکنولوژی خود را اداره کنند. اگر آموزش و تحصیل دانشگاهی در اقتصاد و GDP کشور تاثیر نداشته باشد فایده‌ای ندارد. لذا بهتر است گذشته خود را مرور کرده و بپذیریم که سیستم آموزشی ما اشکال داشته که امروز دانشجویان ما پس از تحصیل دنبال استخدام دولتی و پشت میزنشینی هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: باید بپذیریم که حل مشکلات مردم با دانشگاه است. دانشگاه باید محور توسعه باشد و با تقویت ارتباط صنعت با آن بتوان ملزومات توسعه کشور را تامین کرد.

گفتنی است مرکز نوآوری «گیربکس نیرومحرکه» در فضای اختصاصی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در کنار زیرساخت‌ها و امکانات اشتراکی با مرکز آموزش علمی کاربردی نیرومحرکه نظیر کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع، دو سایت مجزای کامپیوتر با ظرفیت ۵۰ دستگاه کامپیوتر، دو سالن کنفرانس مجهز به سیستم‌های بروز صوتی و تصویری، نمازخانه و رستوران در محل ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی نیرومحرکه و در جوار شرکت نیرومحرکه قزوین (تولید کننده انواع گیربکس خودرو) تاسیس شده است.