عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس صورت پذیرفت؛ غربالگری بیش از ۵۰۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا و ارائه خدمات پاراکلینیک و بستری

دکتر عاطفه اسفندیاری در گفت‌وگو با مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعین به تریاژ اولیه این مرکز تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر بوده است که توسط پزشک تریاژ و طب اورژانس و متخصصین عفونی ویزیت شده و جهت انجام نمونه‌گیری به آزمایشگاه و رادیولوژی ارجاع داده‌شده و در صورت نیاز به خدمات و مراقبت‌های بیشتر بستری‌شده‌اند.
وی ضمن تقدیر از کلیه پزشکان و کارکنان بیمارستان، از زحمات پرسنل بخش آزمایشگاه و تصویربرداری این مرکز که از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به مدت ۲۴ ساعته و با حضور تمامی پرسنل فداکار این بخش‌ها به بیماران مشکوک به ویروس کرونا خدمت‌رسانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.
مسئول آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ آزمایشگاه این مرکز به صورت فعال مراحل نمونه‌گیری و آزمایش‌های مربوط به بیماران را به صورت سرپایی و بستری انجام داده است.
دکتر علیرضا باستین اظهار داشت: آزمایش‌های که در مرحله اول غربالگری انجام‌شده است شامل CBC،ESR و CRP به روش کمی است که پس از بستری بیمار و بسته به علائم آن آزمایش‌های تکمیلی نیز ازجمله BUN،Cr،CPK،LDH و ABG بر روی خون افراد صورت می‌پذیرد.
وی در ادامه عنوان کرد: هم‌زمان با این آزمایش‌های بنا به درخواست پزشک متخصص در طول شبانه‌روز از حلق و بینی بیماران نیز تست‌های نمونه‌گیری مولکولی PCR انجام می‌گیرد.
دکتر باستین افزود: در طول مدت زمان شیوع ویروس کرونا آزمایش‌های CBC و Cr و BUN به عنوان بیش‌ترین و پرتکرارترین روش‌های آزمایشی کووید ۱۹ بوده‌اند.
مسئول بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: آمار مراجعین این مرکز از ابتدای بیمارستان به عنوان سنترال کرونا تاکنون بیش از ۴۰۰۰ سی‌تی‌اسکن، بیش از ۲۵۰۰ سونوگرافی و رادیولوژی برای بیماران مشکوک به کووید ۱۹ است.
سعید ضیاء اظهار داشت: در شرایط بحرانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی اقدام به خرید یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه پرتابل دیجیتال کرده که در حال حاضر نصب و راه‌اندازی شده است.
مسئول بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید بار این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید در حال راه‌اندازی و نصب است که خدمت‌رسانی بهتر و کمک به تسریع در روند تشخیص بیماران کووید ۱۹ مزایای اضافه شدن این دستگاه خواهد بود.
انتهای پیام/ ر.ک ۴۰۷۰