عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پایداری وضعیت ثبات شیوع بیماری کرونا در استان مستلزم تداوم همکاری ها و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری پایدار ماندن وضعیت ثبات نسبی در میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ را مستلزم تداوم همکاری ها و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی دانست.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در بیستمین روز از تیرماه سال ۹۹ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۱۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۴ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی تصریح کرد: هم اکنون ۶۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته، یک بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۶۰ نفر رسید.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی از نکات قابل توجه در خصوص شیوع بیماری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر به همکاری موثر مردم فهیم استان، صنوف ، مدیران ادارات و دست اندرکاران و متولیان امر سلامت برای کنترل شیوع این بیماری اشاره داشت و از این همکاری ها تقدیر و قدردانی نمود.
وی خاطر نشان کرد: از شروع موج دوم بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر مردم استان همکاری خوبی در رسیدن وضعیت استان به ثبات نسبی داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چهارمحال و بختیاری قابلیت این را دارد که همچنان در بحران کووید ۱۹ جز استان های با وضعیت نسبتا مطلوب باقی بماند.
دکتر شیرانی در پایان نیز ضرورت ، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند ، استفاده از ماسک را یادآور شد.