عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

احداث اولین داروخانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای افزایش مهارت حرفه ای دانشجویان

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ایران: فیلد داروخانه یکی از عرصه‌های اساسی در جهت آموزش و افزایش مهارت حرفه ای دانشجویان داروسازی است .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر علیرضا وطن آرا؛ رئیس دانشکده داروسازی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه مراسم افتتاح داروخانه رازی عنوان کرد: فیلد داروخانه یکی از عرصه‌های اساسی در آموزش دانشجویان داروسازی است و بخشی از مهارت های حرفه ای برای ارائه خدمت بعد از دوران دانش آموختگی در داروخانه شکل می‌گیرد .
دکتر وطن آرا بیان کرد: ایجاد داروخانه آموزشی فرصتی را برای دانشجویان فراهم می نماید تا بتوانند با خدمات دارویی و عرضه صحیح دارویی آشنا شوند و این خود در توانمندی های بعد از فارغ التحصیلی تعیین کننده است .
وی خاطر نشان کرد: در دانشکده داروسازی هم یک screenlab (آزمایشگاه)مجهز تدارک دیدیم تا بتوانیم بخشی از آموزش‌های دانشجویان را در آنجا ارائه نماییم ؛ منتهی مواجهه با بیماران و مراجعه کنندگان واقعی قاعدتاً باید در عرصه داروخانه شهری اتفاق بیافتد.
رئیس دانشکده داروسازی پردیس بین الملل تصریح کرد: وجود screenlab در دانشکده وایجاد داروخانه شهری برای مراجعه کنندگان عادی و داروخانه های تحت پوشش یک سیکل خوب و کامل برای آموزش ، افزایش توانمندی ها و مهارت دانشجویان را فراهم می آورد.
دکتر وطن آرا اظهار کرد: دانشکده داروسازی آمادگی خود را برای تهیه فرآورده های مختلف جهت ضدعفونی در بحران کرونا اعلام کرده است که خوشبختانه با درایت مناسب معاونت غذا و دارو ، کمبودها مدیریت شده و نیاز به فعالیت دانشکده در این راستا اعلام نشده است.
وی افزود : دانشکده داروسازی پردیس بین الملل به عنوان یک بازوی علمی در کنار معاونت غذا و دارو حضور دارد و مشاوره های فنی لازم برای تولید فرآورده ها و اخذ مجوز ها را ارائه می نماید.
لازم به ذکر است اولین داروخانه آموزشی خدماتی دانشگاه علوم پزشکی ایران( داروخانه رازی) با همکاری دانشکده داروسازی پردیس بین الملل و مجموعه مدد ، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) افتتاح شد.


تهیه خبر : رهنورد