عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای پیوستن مردم به پویش های کنترل شیوع بیماری کرونا

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از عده قلیلی که تاکنون به پویش های متعدد همراهی در اجرای پروتکل های بهداشتی برای کنترل شیوع بیماری کرونا نپیوسته اند خواست تا با پیوستن به این پویش ها به کاهش موارد ابتلا به این بیماری کمک نمایند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی، ضمن تقدیر از توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بعنوان موثر و ساده ترین راه پیشگیری از سرایت کروناویروس، اظهار امیدواری کرد: با تداوم این همراهی ها شاهد روند کاهشی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی روزهای آتی باشیم.
وی خاطر نشان کرد: بدون شک افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا، تعداد موارد بستری و به دنبال آن افزایش تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری را در پی خواهد داشت.
دکتر شیرانی همچنین متذکر شد، علاوه بر خطرات جدی کرونا برای بیماران زمینه ای، هستند بیماران جوانی که بدون ابتلا به هیچ بیماری زمینه ای جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در هفدهمین روز از تیرماه ۹۹ اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۵ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۲۳ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۱ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۷۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۳ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته، ۲ دیگر از مبتلایان به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۵۸ نفر رسید.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی گفت: متاسفانه یکی از فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته از پرسنل شریف و خدوم دانشگاه علوم پزشکی بود که ضمن تسلیت به خانواده داغدار این عزیز، این ضایعه را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی نیز تسلیت عرض می نمائیم.