عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

در سال ۹۹ انجام می‌گیرد؛ صدور مجوز تاسیس ۴۴ داروخانه در استان کرمانشاه


مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال ۳۱ مجوز تاسیس داروخانه در کرمانشاه و برای هر شهرستان این استان یک مجوز صادر می‌شود.

دکتر حسین رضاپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال ۵۹۰ بازرسی از داروخانه‌های استان کرمانشاه انجام شده که ۵۵ تخلف شامل عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها، داروهای تاریخ مصرف گذشته و داروهای غیرمجاز کشف شد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ مورد در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح و با داروخانه‌های متخلف برخورد شد و سه مورد نیز به منظور تشدید برخورد به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع یافت.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون دو جلسه کمیسیون ماده ۲۰ برگزار شده، خاطرنشان کرد: پرونده‌های تخلف به تعزیرات حکومتی، دادگاه یا نظام پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه ۲ مجوز تاسیس داروخانه جدید در استان کرمانشاه صادر شده است، تصریح کرد: امسال ۳۱ مجوز تاسیس داروخانه در شهر کرمانشاه و برای هر یک از شهرستان‌های استان مجوز تاسیس یک داروخانه صادر می‌شود.

دکتر رضاپور ادامه داد: کمبودهای دارویی که در سطح کشور وجود دارد در استان کرمانشاه نیز نظیر انسولین و برخی داروهای آنتی‌بیوتیک و مسکن که البته مشابه داخلی دارند، دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید داخلی انسولین در مراحل آخر قرار دارد، گفت: در این صورت مشکل کمبود انسولین برطرف خواهد شد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا پروتکل‌های مختلف وجود دارد که براساس هر پروتکل تجویزی از سوی پزشک، ذخایر مناسب دارویی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.