عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

از مدرسان نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران غرب و شرق تجلیل شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران غرب، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمعی از معاونین و مدیران ستادی،روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی غرب و شرق تهران، روسای مراکز آموزش شرق و غرب تهران و جمعی از مدرسان، مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران غرب و شرق هر یک به طور جداگانه گزارشی پیرامون نحوه انتخاب مدرسان نمونه از بین مراکز آموزش علمی کاربردی ارائه کردند.

سپس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با  اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت شغل معلمی گفت: شغل معلمی شغل انبیا است و دانشگاه، کارخانه آدم سازی است. و اولویت مدرسان دلسوز این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها، الگوی انتقال مهارت برای دانشجویان، است.

وی مهمترین دستاورد دانشگاه جامع علمی کاربردی را الگوی مدرسان برای انتقال مهارت آموزی دانست و افزود: رسالت و وظیفه معلمی امری مهم است. در این دانشگاه انتقال مهارت آموزی و تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین توانسته کمک زیادی برای رسیدن به آینده شغلی دانشجویان به همراه داشته باشد.

همچنین دکتر محمدحسین امید اقدام دانشگاه جامع علمی کاربردی را در خصوص اجرای طرح ساماندهی مدرسان که از دو سال پیش آغاز شده را گامی مهم در جهت تقویت مهارت آموزی و تربیت دانشجویان ماهر دانست.

وی بیان کرد: تغییر بافت دانشجویی و پذیرش دانشجویان غیر شاغل در دانشگاه جامع علمی کاربردی درصد قابل توجهی را در سه سال اخیر به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: مشکل کشور، اشتغال است و دوران مدرک گرایی سپری شده است و لذا بر عهده مدرسان است تا با درنظرگرفتن تمایز بین دانشگاه مهارتی و دانشگاه نظری بر این نکته آگاه باشند که مخاطبان و دانشجویان آن ها دنبال کار و اشتغال هستند و در این بین مهارت افزایی است که بر مدرک گرایی اولویت می یابد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کشور  در خصوص شیوع ویروس کرونا به بخشی از چالش ها و مسائلی که دانشگاه با آن روبرو است اشاره کرد و وظیفه و نقش مدرسان را در آموزش مجازی، تولید محتوای درسی، تسلط بر تکنولوژی های نوین آموزشی و به روز بودن مدرس، برقراری عدالت آموزشی موثر دانست.

این مراسم با تجلیل و اهدای لوح تقدیر به مدرسان برگزیده مراکز آموزش علمی کاربردی پایان یافت.

اسامی مدرسان نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی واحد استان تهران غرب

اسامی مدرسان نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی واحد استان تهران شرق