عمومی | دانشگاه تهران

مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات دانشجویی خاطره‌نویسی و کتابخوانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی ، مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه دانشجویی خاطره‌نویسی «من و کرونا » و دو مسابقه کتابخوانی «علی از زبان علی» و «جوان و انتخاب بزرگ» از مجموعه مسابقات کتابخوانی هشت بهشت ، چهارشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹ با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و دکتر محمدعلی زارع چاهوکی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای مراسم جمال رحیمیان، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: مسابقه خاطره‌نویسی «من و کرونا » یک طنز فرهنگی دانشجویی برای کاهش میزان استرس دانشجویان در ایام کرونا بود؛ از این رو در این فضای خاص، سوژه‌ها و ایده‌های خوبی مطرح شد.
وی ادامه داد: اجرای مجموعه مسابقات کتابخوانی «هشت بهشت» از اواسط اردیبهشت ماه با هدف پاسخ به نیازهای فرهنگی دانشجویان طبق نظرسنجی انجام شده آغاز شده است.
رحیمیان با اشاره به اینکه امیدآفرینی، معنابخشی ، مهارت‌آفرینی، هدفمندی، استقامت ورزیدن در مسیر زندگی و الگودهی از اهداف اجرای طرح مسابقه کتابخوانی «هشت بهشت» است، افزود: در این مسابقات ۸ عنوان کتاب از نویسندگان و شخصیت‌هایی که این موارد را به دانشجویان می‌آموزند، انتخاب شده است.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران تصریح کرد: کتاب «علی از زبان علی» از استاد سید جعفر شهیدی، کتاب «جوان و انتخاب بزرگ» از استاد طاهرزاده و رمان «بینوایان» اثر ارزشمند ادبی اجتماعی «ویکتور هوگو» و تاریخ سیاسی اجتماعی انقلاب فرانسه و ۵ عنوان کتاب دیگر از کتاب‌هایی هستند که برای دانشجویان انتخاب شده‌اند.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در اسفند ماه سال جاری از ۸ برگزیده برتر مسابقه کتابخوانی هشت بهشت که در طول برگزاری مسابقه بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، تقدیر خواهد شد.
در اولین مرحله مجموعه مسابقات «هشت بهشت» برای کتاب «علی از زبان علی» از مریم یاری، عرفان بهروزی، حسین احمدی و امین زین‌العابدینی به عنوان نفرات برگزیده تقدیر شد. همچنین در دومین مرحله از یاسر دکامی ، امین یوسفی، امین زین‌العابدینی، سام فلاحی، رامین هاتفی اسکویی، الهام بنی‌حسن و جواد ایزدی به عنوان نفرات برتر تقدیر شد.
زهرا نادعلی‌پور، فاطمه انیسی و درنا احمدی برگزیدگان مسابقه خاطره‌نویسی «من و کرونا » هستند. همچنین از صوفیه حسامی، مطهره روستایی، زهرا صادقیان تهرانی و پریسا داوودی در بخش آثار شایسته تقدیر شد.