عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

۴۳۵ بازرسی بهداشتی از ادارات، بانک ها و دفاتر پیشخوان انجام شد

به گفته مهندس بهروز پورارجمند، کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای شهرستان قزوین، از روز یکم تا ۱۵ تیر ۹۹، تعداد ۴۳۵ بازرسی از ارگان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی، بانک ها و دفاتر پیشخوان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان قزوین نگران کننده شده است، اظهار کرد: برای کنترل و مهار این بیماری، تیم های بازرسی از ادارات و بانک‌ها تشکیل شده است تا بر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی کارمندان و شهروندان نظارت کنند .

۶۳ اخطار بهداشتی بخاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی

کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای شهرستان قزوین اذعان کرد: در بازرسی های صورت گرفته ضمن آموزش استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به مسوولان ۶۳ ارگان دولتی و غیردولتی، بانک ها و دفاتر پیشخوان که دستورالعمل های وزارت بهداشت را رعایت نکردند، اخطار بهداشتی داده شد.

مهندس پورارجمند با گفتن اینکه طبق بازرسی ها، بیشترین اخطارها بخاطر رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی صادر شد؛ اظهار کرد: برای دفاتر پیشخوان نیز بیشترین اخطار بخاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی صادر شد.

انجام خدمات الکترونیکی، کاهش تعداد مبتلایان

این مقام مسوول تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خارج نشدن از منزل جز برای موارد ضروری و همچنین انجام امور بانکی و اداری به صورت الکترونیک از سوی شهروندان، به یقین در کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا موثر خواهد بود .

وی گفت: کارمندان ادارات و بانک ها که مبتلا به بیماری کرونا هستند، باید از مراجعه به محل کار خود بپرهیزند و تا پایان دوران نقاهت، در منزل استراحت کنند

مهندس پورارجمند ضمن تاکید بر رعایت پروتکل ها توسط سازمان ها؛ تاکید کرد که نظارت ها همچنان ادامه دارد و با مُتخلفان برخورد قانونی خواهد شد.