عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

جلسه شورای اداری شهرستان قوچان برگزار شد

به نقل از روابط عمومی فرمانداری قوچان، با حضور هادی رجایی نیا فرماندار شهرستان، حجه الاسلام دستجردی امام جمعه، آذری نماینده جدید مردم قوچان و فاروج در مجلس ، رییس دادگستری، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین جلسه شورای اداری شهرستان قوچان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

هادی رجایی نیا در این جلسه افزود: یکی از چالش‌هایی که با آن رو به رو هستیم اختیارات کم مدیران شهرستانی است که بارها مطرح‌ شده است و اگر این اختیارات افزایش پیدا کند می‌توان از ظرفیت های بالقوه شهرستان استفاده کرد.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و مردم تحت‌فشار هستند که بخشی مربوط به تحریم‌ها و بخشی مربوط به بیماری کرونا و گاه موضوعات داخلی است و ادارات و دستگاههایی چون صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر مجموعه‌ها باید دقت کنند تا گران‌فروشی مضاعفی در سطح شهرستان رخ ندهد.

رییس شورای اداری شهرستان قوچان با بیان این که اعتبارات عمرانی سال ۹۷ شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال با تخصیص ۳۵۵ میلیارد ریال بود افزود: در سال گذشته این اعتبارات به ۶۹۰ میلیارد ریال رسید که با کاهش تخصیص‌ها در سطح کشور حدود ۳۳۰ میلیارد ریال آن جذب شد.

رجایی نیا افزود: اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی بنا بر درآمدهایی که در سطح کشور وجود دارد تغییر می‌کند و مدیران باید حداکثر ظرفیت خودشان را برای جذب اعتبارات و استفاده از مشارکت بخش‌های دیگر به کار ببرند.

وی ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن با همین مشارکت، ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت روستایی طی سال گذشته اجرا شد که شاخص روستایی در حوزه عمران را افزایش داد و امروز شاهد افزایش این شاخص به بالاتر از میانگین استانی و ملی هستیم.

فرماندار قوچان با اشاره به این که در حوزه بهداشت و درمان سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسید گفت: در حال حاضر نیز حدود ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رجایی نیا افزود: مشکلات ۱۰ روستای تنش دار در حوزه آب و فاضلاب نیز از طریق مشارکت‌های مردمی حل و برطرف شد و رفع مشکلات  چند روستای دیگر نیز در دستور کار طی سال جاری قرار دارد.

وی ادامه داد: قوچان نخستین شهرستان برای راه‌اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی بود و  پیش‌بینی‌های لازم برای جذب اعتبارات این صندوق انجام و اقدامات اجرایی و تفاهم‌نامه با ستاد کشوری منعقدشده است که به‌عنوان نخستین شهرستان در خراسان رضوی توانسته‌ایم در این بخش ورود پیدا کنیم.

رییس شورای اداری شهرستان قوچان با یادآوری این موضوع که قوچان رتبه نخست شاخص اشتغال استان را به خود اختصاص داده است گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال سهمیه این شهرستان دو هزار و ۳۷۵ نفر بود که برای دو هزار ۴۹۵ نفر اشتغال ایجاد شد و میزان عمل به تعهد به  ۱۰۵ درصد رسید.

رجایی نیا افزود: در تشکیل صندوق‌های خرد زنان روستایی در صندوق کارآفرینی امید نیز قوچان دارای رتبه نخست استانی و رتبه سوم کشوری شده است.

وی در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان نیز گفت: علیرغم اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان کاهش داشته است شهرستان قوچان در این شاخص افزایش ۱.۶ درصدی داشته است.

فرماندار قوچان ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۷ رشد ۵.۶ درصدی داشته است.

رجایی نیا گفت: در حوزه برق صنعتی نیز که یکی از شاخص‌های مهم سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی به شمار می‌آید رشد ۳۱ درصدی داشته‌ایم.

وی با اشاره به بازدید مسوول نمایندگی وزارت خارجه در شرق کشور و سفیر ایران در ترکمنستان از مرز باجگیران افزود: شرایط این شهرستان برای بازگشایی مرز آماده است و تمامی پروتکل‌های بهداشتی مدنظر هر دو کشور آماده است و از هفته قبل مرز سرخس باز شد که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مرز نیز بازگشایی شود.