عمومی | دانشگاه گیلان

نشست وبیناری اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای کاسپین

نشست فوق العاده روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای کاسپین ۱۶ تیرماه به ‌صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه گیلان به عنوان رییس دوره ای اتحادیه برگزار می شود.

مصوبات اجلاس بیست و دوم اتحادیه، گزارش کمیته های سه گانه پژوهشی، دانشجویی و آموزشی، تهیه مقدمات بانک اطلاعات متخصصین دانشگاه های عضو اتحادیه، وبینارهای علمی و فعالیت های مشترک دوجانبه بین اعضای اتحادیه مسائلی است که در این نشست وبیناری مطرح خواهد شد. بررسی چگونگی فعالیت های مشترک اعضای اتحادیه در شرایط کرونا و پساکرونا و راههای گسترش تعاملات از دیگر مواردی هستند که در این وبینار دنبال می شود.

برگزاری شش اجلاس توسط روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای کاسپین درسالهای اخیر نشان از عمق روابط بین المللی و مصمم بودن این کشورها برای گسترش همکاریهای اقتصادی، سیاسی و علمی دارد. منطقه ای که مردم کشورهای آن ریشه های تاریخی و فرهنگی مشترکی دارند و بین حکومتهای این کشورها روابط صمیمانه و همکاری های دوستانه ای حاکم است.

اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای کاسپین شامل ۵۷ داشنشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری از ۵ کشور ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است که در دو دهه گذشته بستری برای همکاریهای منطقه ای بین مراکز علمی کشورهای همسایه این دریای غنی و با ارزش شده است. برگزاری دوره‌های مشترک، کارگاه‌های آموزشی، طرح‌های پژوهشی مشترک، تبادل دانشجو و استاد بین اعضای اتحادیه، چاپ مجله ISI و برگزاری ۶ دوره المپیاد ورزشی دانشجویی بین المللی تنها بخشی از فعالیت های این اتحادیه در سال های گذشته می باشد.