عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

با ایجاد محدودیت و ممنوعیت از اشتغال، افراد و صنوف متخلف ملزم به اجرای پروتکل های بهداشتی می شوند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افراد و صنوفی که پروتکل های بهداشتی مرتبط با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ را رعایت نکنند با ایجاد محدودیت و ممنوعیت از اشتغال، ملزم به اجرای موازین بهداشتی می شوند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: از مشکلات بزرگ در مسیر کنترل بیماری کووید ۱۹، عدم توجه برخی از صنوف به رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی تصریح کرد: ۱۰۳ پروتکل بهداشتی برای اصناف و ادارات از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است که حداقل انتظار سیستم بهداشت و درمان، رعایت این پروتکل ها و نظارت جدی سرصنف ها و مدیران مربوطه بر اجرای موازین بهداشتی است.
وی در ادامه از برگزاری جلسه آموزشی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برای آموزش مسائل مهم مربوط به اجرای پروتکل های به بازرسین کرونا خبر داد و افزود: از امروز عصر و فردا در استان تیم های ویژه بازرسی کرونا برقرار خواهند شد و نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی صنوف، مراکز ارائه خدمات عمومی ، ادارات و ... سخت گیرانه عمل خواهند کرد .
دکتر شیرانی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را موجب طولانی تر شدن مدت ماندگاری کرونا ویروس و افزایش احتمال شیوع بیماری عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مسئولین ارگان های حاکمیتی، وظیفه صیانت از افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت و با عدم توجه عده ای قلیل از مردم به پروتکل های بهداشتی سلامتشان به خطر می افتد را بر عهده دارند.
وی افزود: با متصدیان صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد و اگر لازم باشد با محدودیت و ممنوعیت برای اشتغالشان ملزم به رعایت موازین بهداشتی می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در چهاردهمین روز از تیرماه ۹۹ در این استان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته قریب به ۳۰۰ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۲۸ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۹ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی افزود: هم اکنون ۸۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی با ابراز تاسف از جان باختن یکی دیگر از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۵۲ نفر رسید.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.