عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

با برگزار‌کنندگان مراسم‌های عروسی و عزا برخورد قضایی خواهد شد

وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از برخوردهای سخت‌گیرانه‌تری برای برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی طی روزهای آینده خبر داد.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: از مردم تقاضا می‌شود تدارک اینگونه مراسم‌ها را نبینند چراکه تیم‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی شهرکرد و تیم‌های نظارتی مخصوص کرونا از فردا گشت‌زنی خود را آغاز خواهند کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: این تیم‌های نظارت اگر با تجمع بالای انسانی مواجه شوند یا متوجه برگزاری مهمانی، جشن، یا مراسم عزا با تجمع بالا شوند که با بهداشت عمومی منافات دارد با کمک و همکاری مسوولان قضایی و نیروی انتظامی اقدام به تعطیلی این مراسمات می‌کنند.
وی عنوان کرد: علاوه بر این پس از برگزاری مراسمات با تجمعات بالا نیز اگر فردی مبتلا شود، سیستم بهداشت و درمان به‌عنوان مدعی‌العموم از برگزارکنندگان مراسم شکایت خواهد کرد، با توجه به عزمی که در دستگاه قضا در این زمینه وجود دارد ممکن است تبعات زیادی برای برگزارکنندگان جشن‌ها به دنبال داشته باشد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: بارها تاکید شد استفاده از ماسک تنها برای حفاظت از خودمان نیست، استفاده از ماسک در درجه اول برای محافظت از دیگران است و در بسیاری از کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شده و کسی که ماسک نمی‌زند جریمه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: امیدواریم مردم در ایران نیز به خوبی استفاده از ماسک را رعایت کنند تا کار به جایی نکشد که برای عدم استفاده از ماسک جریمه شوند، اما یکی از انتظاراتی که از قانون‌گزاران در کشور وجود دارد این است که درصورتی که عده‌ای تمکین نکنند، نزدن ماسک را به‌عنوان جرم تلقی کنند و فرد خاطی جریمه یا بازخواست شود.