عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نخبگی مشروط به استمرار فعالیت‌های نخبگانی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان ایلام در راستای نهادینه کردن فرهنگ نخبگی و پاسداشت فعالیت‌های نخبگانی، برنامه تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری و المپیادهای علمی دانش‌آموزی را برگزار کرد.

در این مراسم، مژگان صالحی‌پور؛ رییس بنیاد نخبگان استان ایلام به بیان ماموریت‌ها و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان پرداخت و گفت: برنامه‌های تقدیر و تشویق مستعدان با هدف شناسایی مستعدان‌برتر استان و رموز موفقیت آنان و همچنین ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ نخبگانی انجام می‌شود.

وی ضمن معرفی تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان به گروه‌های مختلف مستعد و نخبه، افزود: برخورداری از استعداد و توانمندی نعمتی تعهدآور برای افراد است.

صالحی‌پور ادامه داد: نخبگی یک ویژگی دائمی نیست بلکه دارای سطوح پویا و مشروط به استمرار فعالیت‌های متناسب با شان نخبگی است.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان در تلاش است با شناسایی افراد و گروه‌های نخبه و مستعدبرتر و به دور از هرگونه برچسب‌زنی، اجتماع نخبگانی را در محیط واقعی توانمند کند.

وی با معرفی برنامه دوست علمی در استان، اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان طی نخستین سال‌های فعالیت خود با اجرای این برنامه گام بزرگی در زمینه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای دانش‌آموزی در بحث المپیادهای دانش‌آموزی و کنکور سراسری برداشت که با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان این برنامه در سال‌های متمادی در استان اجرا شد که نتایج بسیار مثبتی را نیز در پی داشت.

صالحی‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند اردوهای جهادی، حضور منسجم و مستمر مستعدان در این برنامه‌ها را امری ضروری برای هدایت آنان به سمت اثرگذاری بهینه در جامعه بومی دانست.

عباسی؛ عضور شورای علمی بنیاد نخبگان استان ایلام نیز با مثبت ارزیابی‌کردن تقدیر از فعالیت‌های نخبگانی، گفت: استعداد ذاتی، هدفمندی و انتخاب درست مسیر علمی از رموز اصلی رسیدن به موفقیت است.

لازم به ذکر است، در این مراسم با اعطای هدایایی از مستعدان‌برتر استان تقدیر شد.