عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی، مردادماه برگزار می شود

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور سوم مردادماه امسال برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر مهران وطنچیان اظهار کرد: این المپیاد در سوم مردادماه امسال در دانشگاه برگزار می شود که به اطلاع دانشجویان منتخب مرحله غربالگری رسیده است.
وی با بیان اینکه المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سالی یک بار برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری المپیاد، شناسایی و ترغیب دانشجویان با استعداد، هدفمند کردن فعالیت‌های علمی و فوق برنامه برای ایجاد روحیه با نشاط علمی و تبادل اطلاعات در زمینه‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها است و دانشجویان هر رشته ای بدون هر گونه محدودیتی می توانند در این المپیاد شرکت کنند.
وطنچیان عنوان کرد: این المپیاد در ۶ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، استدلال بالینی و تفکر علمی در علوم پایه برگزار می شود که دانشجویان می توانند در حیطه مورد علاقه خود شرکت کنند.
وی بیان کرد: آخرین مهلت شرکت در این المپیاد اسفند ماه ۹۸ بود که ۶۵ دانشجو از همه رشته ها شرکت کردند سپس برای انتخاب دانشجویان کلاس هایی برگزار شد که هنوز هم ادامه دارد و اساتید طی آزمونی از دانشجویان، پنج دانشجو را برای راهیابی به مرحله غربالگری دوازدهمین المپیاد کشوری انتخاب کردند.
وطنچیان خاطرنشان کردند: در یازدهمین المپیاد کشوری پویان شکوری «رشته پزشکی» رتبه دوم (مدال نقره) گروهی را در حیطه کارآفرینی کسب کرد.