عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تاکید معاون آموزشی دانشگاه بر ضرورت ارتقا آموزش مجازی و ارزیابی مستمر وضعیت تحصیلی دانشجویان



معاون آموزشی دانشگاه با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن حضور فیزیکی دانشجویان درشرایط پاندمی کرونا، راهکارهایی را درباره آزمون پایان ترم و ارزیابی مستمر وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول ترم ارائه داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از معاونت آموزشی، در جلسه شورای آموزشی دانشگاه دکتر محمدمهدی صدوقی با اشاره به اهمیت ارتقا آموزش های مجازی در بازه زمانی پیش رو اظهار کرد: ایجاد زیر ساخت های مناسب برای آموزش مجازی در سامانه ها باید بیش از پیش با کیفیت بالاتر ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن حضور فیزیکی دانشجویان درشرایط پاندمی کرونا، راهکارهایی را درباره آزمون پایان ترم و ارزیابی مستمر وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول ترم ارائه داد.

دکتر صدوقی با اشاره به سیاست دانشگاه مبنی بر ضرورت استفاده جامع از مجموعه های موجود و عدم اضافه شدن مجموعه های جدید خاطرنشان کرد: لازمه دستیابی به این امر ارتقاء توانمندی همکاران و کارشناسان خصوصا اداره امتحانات دانشگاه و دانشکده ها در حوزه مجازی است.

شاهقدمی مشاور فناوری اطلاعات در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه نیز با اشاره به وجود سامانه های متعدد در سیستم گفت: مجموعه ای برای هماهنگی فعالیت های فناوری اطلاعات و انفورماتیک این مهم را در حوزه معاونت آموزشی بر عهده گرفته تا زیرساختی بر مجموعه دانشگاه اضافه نشود.

وی در ادامه گزارش جامعی از فعالیت های سامانه های موجود اعم از برون سازمانی، سامانه های داخلی دانشگاه و همچنین سامانه های معاونت آموزشی ارائه داد.

مشاور فناوری اطلاعات دانشگاه در ادامه به موضوع نصب و راه اندازی سامانه آزمون آنلاین مجازی و ارائه آموزش به همکاران معرفی شده توسط دانشکده ها و مراکزپزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه توسط همکاران فناوری معاونت آموزشی دانشگاه پرداخت و در این راستا گزارشی از عملکرد این سامانه با توجه به برگزاری آزمون ها توسط برخی از دانشکده ها ارائه داد.

دکتر سلیمان احمدی رئیس دانشکده مجازی و مدیریت آموزش علوم پزشکی ازارتقا رتبه دانشگاه واستفاده  و بکارگیری از سامانه نوید توسط اساتید و دانشجویان در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبرداد و گزارشی از عملکرد در این سامانه توسط دانشکده ها و مراکزپزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه درآموزش دروس ترم جاری ارائه داد.

در ادامه جلسه هریک از روسا و معاونین دانشکده ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته، اعم از دروس ارائه شده به صورت مجازی، چالش ها و راهکارهای لازم در حوزه آموزش و برگزاری آزمون ارائه و به بحث و گفتگو در این باره این مهم  پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از اهم تصمیمات جلسه مذکور می توان به تفویض اختیارات به دانشکده ها درباره بهره مندی حداکثری از سیستم های کمک آموزشی غیر حضوری باهدف کاهش حضور دانشجویان برای برگزاری کلاس های عملی، تاکید برتعامل بین دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در انجام دروس تئوری و عملی، انتخاب فرآیند برتر جشنواره های آموزشی از بین فرآیند های مجازی آموزش و ارزشیابی، ارائه گزارش جامع از اقدامات انجام شده در دانشکده ها در ترم جاری به معاونت آموزشی دانشگاه و صدور مجوز شروع آزمون ها در تیر ماه با صلاحدید دانشکده ها اشاره کرد.

جلسه شورای آموزشی دانشگاه با حضور معاون آموزشی دانشگاه، دکتر شادنیا معاون اجرایی معاونت آموزشی، مهندس شاهقدمی مشاور فناوری اطلاعات حوزه معاونت اموزشی، مدیران حوزه آموزش و روسا و معاونین آموزشی دانشکده ها یکشنبه ۸ تیر ماه  سال ۹۹ در تالار شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق