عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بیش از ۲۷۰۰۰ بازرسی بهداشتی، برای مهار ویروس کرونا انجام شد

بنا به گفته مهندس محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، بازرسان بهداشت محیط این مرکز، برای پیشگیری از بیماری کرونا، از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان خرداد ۹۹ بیش از ۲۷ هزار بازدید انجام داده اند.

وی با اذعان به اینکه بازرسان، ۲۷ هزار و ۶۲۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، ادارات دولتی و مراکز خدمات جامع سلامت داشتند؛ گفت: بازرسان، نسبت به صدور یک هزار و ۱۶۵ اخطار بحرانی و غیر بحرانی اقدام  کردند. وی ادامه داد که برای مقابله با بیماری کرونا، تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف ادامه دارد.

۲۹۶ واحد صنفی تعطیل شد

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین بیان کرد: در این بازدیدها، به علت رعایت نکردن بهداشت محیط و اقدامات پشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ۲۹۶ واحد صنفی، تعطیل شدند و پرونده آن ها برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی، به مراجع قضایی ارجاع شد.

این مقام مسوول، واحدها تعطیل شده را شامل: نانوایی، فانتزی پزی، خشکه پزی، غذای بیرون بر نام برد و گفت: تعطیلی واحدهای مذکور، به دلیل رفع نکردن به موقع نواقص بهداشتی، مثل: رعایت نکردن بهداشت فردی، رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه کووید ۱۹ و  استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی است.

مهندس سلیمانی، از  مردم درخواست کرد در صورت مشاهد هر گونه تخلفات بهداشتی در مکان های عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موضوع را به سامانه «۱۹۰» گزارش کنند تا ضمن رسیدگی به شکایت ها، موارد تخلف از مقررات بهداشتی، به مراجع قضایی معرفی شود.