عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:



برگزاری همایش‌ها و تجمعات در سطح استان باید به حداقل برسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری برخی همایش‌ها و تجمعات در سطح استان انتقاد کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها به‌هیچ‌عنوان به صلاح نیست و باید از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود و انتظار است که همه رعایت کرده تا بار دیگر شاهد اوج‌گیری این ویروس نباشیم.

دکتر محمدرضا قدیر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت: ۱۳۰ روز است که کادر بهداشت و درمان با تمام توان در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند و در این راستا لحظه‌ای کوتاهی نکرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: شاهد اوج و افزایش مجدد بیماری در سراسر کشور هستیم که قم نیز از این موضوع مستثنا نیست و متاسفانه برای نخستین بار در طول این مدت، تعداد فوتی‌ها در کشور به ۱۶۲ نفر در یک روز رسید.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: سخنان ایشان بسیار راهگشا و موجب روحیه گرفتن هر چه بیشتر کادر بهداشت و درمان می‌شود و در موضوع ماسک نیز که آن‌گونه اشاره داشتند، نشان از عمق بینش ایشان دارد.
دکتر قدیر گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها سه اصل مهمی است که هیچ‌گاه نباید فراموش کرد و در امر پیشگیری مهم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قم دارای تراکم جمعیتی بالایی است اما بااین‌وجود رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آن به‌خوبی انجام می‌شود و استان قم یکی از استان‌های موفق و برتر در راستای مبارزه با ویروس کرونا طبق اعلام وزارت بهداشت بوده است.
وی با قدردانی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن مقدسه گفت: حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و اماکن مذهبی بسیار خوب در این خصوص عمل کردند که از آن‌ها قدردانی کرده و امیدواریم الگویی برای دیگر افراد جامعه باشند.
دکتر قدیر تصریح کرد: مجالس عروسی، عزا و مسافرت‌ها سه موضوعی است که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به وجود می‌آورد و نیاز است که با یک انسجام و هماهنگی تا جایی که می‌شود این مسائل را به حداقل رسانده و یا با نهایت رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود.
وی از برگزاری برخی همایش‌ها و تجمعات در سطح استان انتقاد کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها به‌هیچ‌عنوان به صلاح نیست و باید از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود و انتظار است که همه رعایت کرده تا بار دیگر شاهد اوج‌گیری این ویروس نباشیم.