عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ماسک، موثرترین تجویز این روزهای متخصصان برای پیشگیری از کرونا

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، همچنان استفاده از ماسک را ساده ترین، بهترین و موثرترین راه مقابله و پیشگیری از کرونا عنوان می کند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در دهمین روز از تیرماه ۹۹ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند.
به گفته وی، از این تعداد ۱۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
دکتر شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۶ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی، تعداد بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا بستری در مراکز درمانی استان را ۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۸ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ساعت گذشته، یکی دیگر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داد افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۴۶ نفر رسید.
به گفته وی، هم اکنون ۱۱ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد موارد سرپایی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی طی شبانه روز گذشته اظهار داشت: این امر افزایش تعداد موارد بستری و تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری طی روزهای آینده را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه، ویروس کرونا در سطح جامعه منتشر و با قدرت سرایت بالا در کمین تک تک افراد و تهدیدی جدی برای سلامت و جان بیماران زمینه ای، مسن سالان است افزود: یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک و پیوستن مردم به پویش همگانی من ماسک میزنم تا از تو محافظت کنم است.
دکتر شیرانی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کس نمی تواند قاطعانه اعلام کند در فازهای اولیه بیماری کرونا و ناقل بیماری نیست لذا استفاده از ماسک برای حضور در محل های تجمعی و سربسته برای همگان الزامی است.