عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

۲۱ تیر ماه، آغاز سنجش سلامت نوآموزان بَدوِ ورود به دبستان در استان قزوین

سنجش سلامت ۱۴ هزار و ۵۰۰ نوآموز بَدوِ ورود به دبستان،از روز ۲۱ تیر ۱۳۹۹ در سطح استان قزوین آغاز خواهد شد.

مژگان عباسی، کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان قزوین با اعلام این خبر بیان کرد: ستاد سنجش استان در روز هشتم تیر ماه، در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با حضور حسنعلی اصغری، مدیرکل؛ علیرضا طاهرخانی رئیس اداره سلامت، معرفت الله احمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش و دکتر ناهید یزدی معاون فنی مرکز بهداشت، دکتر اسماعیل کلهر، معاون اجرایی این مرکز و کارشناسان دو حوزه تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا معرفت الله احمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گزارشی از سنجش سلامت نوآموزان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ارائه کرد. احمدی اشاره کرد: سنجش سلامت نوآموزان از سال ۱۳۷۴ در کشور آغاز شده و از پوشش ۵/۱ درصدی به ۹۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

سپس حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود با توجه به شرایط فاصله گزاری اجتماعی در سنجش  امسال پرداختند. اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم ضمن تبریک دهه کرامت از همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش تشکر کرد.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان قزوین با اظهار اینکه طبق شرایط موجود، کلیه پایگاه های سنجش استان از نوع «ب» است و روزانه ۲۰ نوآموز را پذیرش خواهند کرد؛ گفت: نوآموزان پس از ارزیابی در پایگاه ها با در دست داشتن فرم گزارش نهایی نتایج معاینات پزشک برای تکمیل ارزیابی های مقدماتی، واکسیناسیون و معاینات پزشکی، به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه خواهند کرد.

بنا به گفته عباسی با توجه به اینکه نسبت به سال های قبل، پایگاه های سنجش، روزانه تعداد کمتری از نوآموزان را پذیرش می نمایند فعالیت این پایگاه ها ۵۵ روز کاری و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. وی افزود که سنجش سلامت ۵۵ درصد نوآموزان پیش دبستانی از ابتدای مهر ماه انجام خواهد شد.