عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

برگزاری نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای شهرستان فسا با حضور نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس و مسوولین و اعضای ستاد مقابله با کرونا

نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای شهرستان فسا با ارایه گزارش از وضعیت روزهای اخیر افزایش مبتلایان و اقدامات انجام گرفته در این بحران و پیگیری مصوبات جلسه قبل و بررسی راهکارهای ارایه شده برای کاهش انتشار ویروس برگزار گردید .

به گزارش وب دا فسا؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا در این نشست گفت: اولویت اصلی و اساسی ما، سلامت مردم است که اگر سلامت نباشد کلیه فعالیت های اقتصادی، معیشتی، مذهبی و ... به خطر می افتد .

مهندس حسین آرگیو با تاکید برضرورت کنترل بیماری با اجرای طرح محله محوری افزود: در قالب این طرح می توانیم مبتلایان را کنترل نماییم تا قبل از بهبودی کامل در سطح جامعه حضور نیابند .

وی بر گندزدایی و ضدعفونی سطح شهرستان توسط شهرداریها و با همکاری نیروهای بسیج و گروههای جهادی تاکید کرد .

فرماندار ویژه شهرستان فسا ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاریها موظف هستند برای مردم در خصوص بیماری کرونا و خطرات ناشی از آن روشنگری و اطلاع رسانی نمایند تا بخصوص اهالی روستاها نسبت به عدم برگزاری مراسم های عروسی و ترحیم خانگی توجیه شوند.

در ادامه نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه مسوولین و مردم در این روزهای سخت کشور در مبارزه با ویروس منحوس کرونا گفت: شرایط امروز کرونا از شرایط جنگ و سیل و زلزله سخت تر است چرا که کرونا، ویروسی ناشناخته و بدتر می باشد که زمان زیادی گرفت تا اطلاعاتی در مورد آن به دست آمد .

دکتر حجت اله فیروزی افزود: در ابتدای شیوع کرونا انگیزه مردم و وضعیت اقتصادی آنان برای مقابله با این بیماری بیشتر بود ولی امروز مشکل اساسی این است که توان مالی مردم و حساسیت ها به این ویروس کاهش یافته است.

وی بیان کرد: اقدامات و کارهای بزرگ و ارزشمند و جهادی انجام شد که پرچمدار این اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی است .

نماینده مردم فسا در مجلس بر آموزش و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم و اصناف در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد .

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن قدردانی از همراهی، کمک ها و پیگیری های نماینده مردم فسا، مسوولین و اعضای ستاد کرونا و شورای تامین شهرستان، از امام جمعه و متدینین شهرکه بصورت خودجوش پرچمدار اقدامی بزرگ در تعطیل کردن نماز جمعه و جماعات و همچنین امامزاده ها، گلزار شهدا و ... شدند، تشکر کرد .

دکتر علی اصغر خالقی با اشاره به اینکه بحث معیشت مردم را نمی توان نادیده گرفت، گفت: ما باید یاد بگیریم که با رعایت توصیه های بهداشتی و تغییر سبک و شیوه زندگی، با این ویروس تا پیدا شدن دارو واکسن زندگی کنیم اما وقتی رنگ شهر قرمز می شود طبق پروتکل های بهداشتی مجبور به اعمال محدودیت هایی هستیم .

وی افزود: ما شاهد درگیری کادر درمان و نیروهای مجموعه دانشگاه با این ویروس هستیم که اگر کادر درمان و اورژانس را از دست بدهیم در خدمات رسانی به بیماران با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که دیگر کاری نمی توانیم بکنیم .

دکتر خالقی اضافه کرد: اگر روند افزایش مبتلایان ادامه یابد و تعداد بیماران کرونایی که بستری می شوند و به دستگاه تنفس نیاز دارند، افزایش یابد، چالش های جدی پیش روی ما خواهد بود و دچار بحران می شویم.

رییس دانشگاه گفت: کلید واژه حل مشکلات در محلات است و اگر نمایندگان نیروی انتظامی، فرمانداری و ... در ستاد محله حضور داشته باشند، اجرای طرح محله محوری ضمانت اجرایی بیشتری پیدا خواهد کرد.

دکتر خالقی گزارشی از اقدامات انجام شده در یک هفته گذشته در مجموعه دانشگاه ارایه نمود.

سایر اعضا نیز به ارایه راهکارها و پیشنهادات اجرایی پرداختند .