عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از نانوایی های فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا تا کنون ۲۲ هزار و ۷۰۰مورد بازدید در سطح استان انجام شده است.

مهندس علی اصغر حسنی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در این مدت و در قالب این بازدیدها برای ۲۲۱۸واحد اخطاریه صادر شده و۵۱۹مورد نیز به دلیل تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۱۹ نانوایی نیز به دلیل تخلفات بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا  تعطیل شدند.

مهندس حسنی اظهار کرد: با توجه به بحران بوجود آمده نظارت بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه نانوایی ها در مشهد و شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساعات اداری و غیراداری شدت یافته و گزارش تخلفات به صورت روزانه به ستاد مرکزی معاونت بهداشت اعلام می گردد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع کرونا می بایست تا حد امکان از تبادل پول نقد خودداری شود گفت: پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت خوان و صرفاً توسط خود خریدار انجام پذیرد. بعلاوه اینکه در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت شهروندان برخورد قانونی می شود، افزود : شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

{jcomments on}