عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

راه اندازی بخش مسمومین در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با اشاره به راه اندازی بخش مسمومین در این مرکز اظهار کرد: این بخش در حال حاضر با ده تخت بستری ،مرکز پذیرش کودکان در شرق کشور به شمار می رود.

دکتر محسن زاده در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: این بخش تمامی کودکان مسموم در رده سنی شش ماه تا ۱۴ سال را پذیرش و خدمات تشخیصی، تخصصی و فوق تخصصی را ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه همچنین بخش مراقبت های ویژه نیز با ده تخت برای این دسته از بیماران در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خدمات تشخیصی و درمانی در این مرکز به کودکان ارائه می شود و نیازی به ارجاع بیمار به دیگر مراکز نیست.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با اشاره به راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در این مرکز درمانی خاطر نشان کرد: این مرکز تنها مرکز فوق تخصصی کودکان شرق کشور است که به این دستگاه مجهز شده است و با راه اندازی آن گام موثری در ارائه خدمات به بیماران برداشته شده است.

دکتر محسن زاده در خصوص وضعیت کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در این مرکز نیز اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۸۲ کودک با علائم حاد تنفسی و یا ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این مرکز بستری و خدمات درمانی را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در این مرکز یک بخش با ده تخت بستری و بخش مراقبت های ویژه با هشت تخت برای ارائه خدمات به کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در نظر گرفته شده است تصریح کرد: این بخش و تمامی مسیر انتقال بیمار از تریاژ تنفسی به بخش به طور کامل از سایر بخش ها جدا سازی شده است و شش متخصص کودکان و مراقبت های ویژه نیز به این دسته از بیماران خدمات ارائه می دهند.

دکتر محسن زاده با اشاره به افزایش شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان اظهار کرد: این بیماری ممکن است در کودکان ایجاد علائم نکند اما به سایر افراد منتقل شود بنابراین بهترین راهکار در پیشگیری از آن حفظ اصول بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک اظهار کرد: والدین اگر مقدور است در شرایط فعلی کودک خود را به مهدهای کودک نبرند اما در صورت نیاز به طور حتم تمامی مراقبت های بهداشتی را رعایت و کنترل نمایند تا سلامت فرزند و خانواده شان تحت تاثیر قرار نگیرد.

{jcomments on}