عمومی | موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

تشکیل اولین جلسه کمیته ارتباطات علمی و همکاریهای بین المللی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی


موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به منظور ساماندهی و ارتقاء فعالیتهای بین المللی خود در ستاد و بخشهای تابعه در مراکز استانی، به خصوص در شرایط فعلی کشور، و پیرو انتصاب مسئول جدید واحد بین الملل موسسه (آقای دکتر نادر حیدری) اقدام به تشکیل کمیته ای تحت عنوان " کمیته ارتباطات علمی و همکاریهای بین المللی " مرکب از نمایندگان بخشهای تحقیقاتی مختلف نموده است.

هدف از این کمیته در واقع جاری سازی فرهنگ و روحیه ارتباطات و فعالیت های بیشتر بین المللی در بین همکاران هیات علمی و کارشناس موسسه و در نهایت تدوین و اجرای پروژه ها و فعالیت های بین المللی مشترک است.

ظرفیت­هایی وجود دارد که واحد بین الملل موسسه می خواهد آن را حتی در شرایط تحریم و بیماری کوید ۱۹ دنبال کند. در این شرایط هدف آن است از فرصت ها استفاده نمود و در واقع تهدید ها را به فرصت تبدیل نمود. همچنین تفکر بین المللی در بین همکاران موسسه احیاء شده و سعی شود از ظرفیت های موجود کشور در راستای ایجاد ارتباطات بین المللی نظیر ظرفیت های ایجاد شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص همکاری با متخصصین ایرانی مقیم خارج، فراخون پروژه های بین المللی مشترک صندوق پژوهشگران، و غیره استفاده شود.