عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

اولین همایش بر خط آشنایی با قوانین مراکز رشد و نوآوری و کانون های شکوفایی و خلاقیت

همایش تخصصی مجازی با عنوان آشنایی با قوانین مراکز رشد و نوآوری و کانون های شکوفایی و خلاقیت امروز در دانشکده شریعتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی، اولین همایش بر خط آشنایی با قوانین مراکز رشد و نوآوری و کانون های شکوفایی و خلاقیت امروز شنبه ۷/۴/۹۹ با حضور دکتر ایمانیان مدیر مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای ، مهندس مرضیه گرد رئیس دانشکده شریعتی ، دکتر حجیه بسطامی معاون پژوهش و فناوری دانشکده و دیگر روسا و معاونین پژوهشی، مدیران گروه و شورای مراکز رشد آموزشکده ها و دانشکده های استان تهران به میزبانی دانشکده دکتر شریعتی برگزار شد.
در این نشست مجازی دکتر ایمانیان با بیان اینکه دانشکده ها و آموزشکده ها چه اقداماتی را برای راه اندازی مراکز رشد خود باید انجام دهند تا بتوانند خدمات بهتری را به دانشجویان، گروه های دانشجویی و حتی اساتید در زمینه بروز خلاقیت ها ، ابداعات و فعالیت ها ی خود ارائه دهند، سخنان خود را بیان نمود و در ادامه  مطالبی را پیرامون آیین نامه ی مراکز رشد و کانون های خلاقیت در دانشگاه فنی و حرفه ای، ارائه کرد.
گفتنی است  مهندس گرد در ابتدای شروع این همایش آنلاین، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین، توضیحاتی را در خصوص مرکز رشد این دانشکده و اقدامات صورت گرفته بیان نمود.
همچنین دکتر بسطامی به شرح فعالیتهای انجام شده در بخش های کشاورزی، الکترونیک و طراحی دوخت در دانشکده شریعتی، پرداخت.
وی در ادامه اظهار داشت: مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار دانشکده در مهر ۹۷ با حمایت از ایده های دانشجویی و آشنا کردن دانشجویان با مباحث کارآفرینی تاسیس شده و با استقرار شتاب دهنده در سه بخش آموزش، مشاوره و تامین سرمایه به فعالیت پرداخته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشکده هدف از تاسیس این مرکز را که با حمایت معاونت فناوری معاونت ریاست جمهوری می باشد، تسریع تجاری سازی نتایج پژوهش اساتید و دانشجویان و جلب مشارکت افراد حقیقی و حقوقی در جهت توسعه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار معرفی کرد و افزود:در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی با پژوهشگاه ها، سازمان ها، ارگان ها و اتحادیه های مختلف از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هواپیمایی ایران ایر، ایران خودرو، ایداس و انجمن دمانس و آلزایمر منعقد شده است.
دکتر بسطامی در ادامه به مهمترین فعالیتهای این مرکز اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز نوآوری مد و لباس جهت نمونه سازی یکی از این موارد می باشد که این مرکز در تابستان ۹۸ شروع به فعالیت نمود. همچنین یکسری منسوجات ورزشی به مبلغ یک میلیارد ریال در تابستان ۹۸ با همکاری و حمایت اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان پوشاک ایران جذب گردید.
وی در ادامه از راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه اینترنت اشیا سخن گفت و خاطر نشان کرد: طرح هوشمندسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی برخی از ساختمان های دانشکده و طرح پارک هوشمند از جمله این موارد است.
معاون پژوهشی دانشکده ضمن اشاره به همکاری شرکت گلبرگ با این مرکز در کشت گیاهان جاذب آلودگی، تصریح کرد: این مرکز در حال رایزنی و انعقاد تفاهم نامه با دیگر شرکت هابه عنوان شتاب دهنده در حوزه‌های مختلف نظیر تربیت بدنی، هنر و معماری، فنی و مهندسی و گردشگری و هتلداری می باشد.
در ادامه ی این نشست ، حاضرین نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
شایان ذکر است مرکز رشد، نوآوری و شکوفایی خلاقیت ها در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران علاقمند ، با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی نمودن ایده های این گروه تاسیس و راه اندازی شده است و به منظور ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تجاری­سازی دستاوردهای تحقیقاتی- کاربردی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان، تسهیل در انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه و صنعت و برطرف نمودن نیازهای جامعه، ایجاد و گسترش یافته است.