عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه: تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت شهرستان عسلویه، نیازمند همکاری همه‌جانبه است

جاسم زارعی از تدوین برنامه تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت شهرستان عسلویه خبر داد و اظهار داشت: این برنامه در سه بخش بهداشت، درمان و توسعه تهیه و تدوین‌شده و طی آن وضعیت موجود، مطلوب و راهکارها بیان‌شده است.
وی نیروی انسانی را از نیازهای اصلی تقویت زیرساخت حوزه سلامت دانست و افزود: با جذب نیروهای بومی و با دانش در حوزه سلامت قطعاً قدرت خدمت دهی به شهروندان افزایش خواهد یافت که این امر نیازمند همکاری فرا وزارتخانه‌ای است.
زارعی نقش رسانه‌ها و مسئولین محلی را در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم بسیار مهم عنوان کرد و اذعان داشت: مسئولین شهرستان در همه بخش‌ها به ویژه شهرداران، شوراهای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات با ارائه توصیه‌های لازم به شهروندان، نصب بیلبورد، تیزر و پمفلت آموزشی مورد تایید شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان و آگاه‌سازی مردم نسبت به خطر بیماری کرونا و دیگر مقوله‌های سلامت می‌توانند حوزه بهداشت و درمان را یاری کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اضافه کرد: تجربه ثابت کرده برگزاری مراسم‌ها و تجمعات نشان از ساده‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به کرونا ویروس بوده و باعث افزایش آمار مبتلایان در شهرستان و کل کشور شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: با صدور مجوزهای لازم جهت ساخت بیمارستان رازی، ورود خیرین و شرکت‌های پتروشیمی جهت کمک به ساخت این بیمارستان ۱۱۱ تختخوابی رازی قطعاً راه را جهت تسریع در تکمیل این پروژه درمانی هموار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: رفع موانع قانونی موجود جهت تخصیص درصد قابل‌توجهی از حق آلایندگی و ارزش افزوده جهت ساخت بیمارستان رازی از راهکارهای اساسی است.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، جلسه بررسی راهکارهای تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت و همکاری بین بخشی در زمینه کنترل بیماری کرونا با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان، امام جمعه موقت، رئیس شورای اسلامی شهرستان، شهرها و بخش‌ها، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت، رئیس اندیشگاه سلامت و مسئول دفتر نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و نماینده خیرین سلامت عسلویه در سالن اجتماعات شهرداری بندر نخل تقی عسلویه برگزار شد.

انتهای پیام/ م.ک- ۳۰۹۰