عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش ایلام از مدارس سما واحد ایلام

رضا زینی وند مقدم مدیرکل کل آموزش و پرورش استان ایلام به اتفاق جمعی از معاونین این اداره از مدارس سما واحد ایلام بازدید کرد

در این بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و بر این اساس نگاه آموزش و پرورش به مدارس دولتی و غیر دولتی یکسال است.

وی اضافه کرد: فضاهای آموزشی مدارس سمای ایلام و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مناسب و آموزش و پرورش از مدارس با کیفیتی مانند سما حمایت می کند.

وی بیان کرد: با کیفیت ترین امکانات و فضاهای آموزشی  استان در مدارس سما قرار دارد.

وی از متولیان مدارس غیر دولتی به عنوان خیرین مدرسه دار عنوان کرد و گفت در کنار خیرین مدرسه ساز باید  قدردان مدارس غیر دولتی به عنوان خیرین مدرسه دار نیز باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جهت توسعه کمی و کیفی مدارس سما به عنوان یکی از مدارس غیر دولتی و برتر ایلام دارد.

در این بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی از دوران ابتدایی تا دکتری برای تعلیم و تربیت برنامه دارد.

دکتر محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله تعلیم و تربیت در مدارس سما  سودآوری نیست و این دانشگاه بیشتر به دنبال اصل تربیت و ترویج فرهنگ اخلاق محور و قرآن محور و ارتقای علمی و فرهنگی دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بر این اعتقاد است که باید بست و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انقلابی گری را  در کنار تعلیم و تربیت در برنامه دانش آموزان گنجانده شود و امروز مدارس سما یکی از باکیفیت ترین مدارس کشور و در خدمت مردم است.

وی با تقدیر از مدیران آموزش و پرورش استان ایلام گفت: آموزش و پرورش ایلام همیشه در کنار دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما بوده و این همکاری با نگاه بلند و حرفه ای مدیرکل آموزش و پرورش دوچندان می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام اضافه کرد: یکی از مهمترین  برنامه های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی پیاده کردن سند تحول بنیادین در مدارس سما است ، سندی که بر اساس اهداف  کلان آن باید در مدارس سما و سایر مدارس کشور دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی از نظر پرورشی و تربیتی و توجه به علوم قرآنی ، فرهنگی،  اخلاقی ، علمی و... تربیت نماییم .