عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اعمال مجدد برخی محدودیت ها به دنبال سیر صعودی آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری

اعمال مجدد برخی محدودیت ها به دنبال سیر صعودی آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ استاندار چهارمحال و بختیاری از اعمال مجدد برخی محدودیت ها در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ اقبال عباسی در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام این خبر افزود: مردم باید با اطلاع از شدت خطر شیوع بیماری کرونا، نسبت به رعایت هشدارهای بهداشتی جدی تر عمل نمایند.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات این ستاد آرایشگاه های زنانه تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.
به گفته وی، فرایند تعطیلی تالارها ، نمایشگاه های تخصصی ، کتابخانه های عمومی و سینماها پیگیری و تا اخذ مجوزهای لازم نظارت ها بر فعالیت این مراکز تشدید می یابد.
عباسی در خصوص فعالیت رستوران ها نیز اظهار داشت: صرفا عرضه غذا بصورت بیرون بر و فعالیت این اصناف با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت ها امکان پذیر است.
وی گفت: متصدیان برگزاری مراسمات و گردهمایی های عمومی نیز ضمن مسئولیت مجاب نمودن مهمانان و مدعوین به استفاده از ماسک، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی متعهد هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، الزام استفاده از ماسک حین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و ... را از دیگر مصوبات پانزدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا برشمرد.
عباسی در ادامه از اصحاب رسانه استان خواست نسبت به اطلاع رسانی و هشدار به مردم نسبت به عدم رعایت نکات بهداشتی و خطرات حمله مجدد ویروس اقدام و با استفاده از ابزار آگاهی بخشی از شیوع بیماری جلوگیری نمایند.
وی در پایان متذکر شد، در صورت ادامه روند سیر صعودی مبتلایان به کرونا محدودیت ها از جمله تعطیلی اصناف و ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به استان و ... مجددا اعمال خواهد شد.
گفتنی است، پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا چهارمحال و بختیاری در چهارمین روز از تیرماه ۹۹ با حضور استاندار و اعضای ستاد در سالن جلسات شهید مردانی استانداری تشکیل شد.