عمومی | دانشگاه فرهنگیان

شورای نظارت، از ارکان اساسی دانشگاه فرهنگیان است

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، شورای نظارت را از ارکان اساسی این دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: این رکن علاوه بر نگاه راهبردی در تسری و پایش و اصلاح مقادیر متعدد دانشگاه می تواند منجر به بهبود امور در دانشگاه شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، ایوب ابراهیمی، مدیر کل نظارت، ارزیابی و تعالی دانشگاه، در پنجمین نشست شورای تخصصی نظارت، فواعد حاکم بر دانشگاه فرهنگیان را خاص برشمرد و گفت: با توجه به قواعد خاص و بسترهای موجود و بالفعل آموزشی در دانشگاه، پایه ریزی نظام پایش و ارزیابی، منطبق با قوانین و رویه های موجود لازم و ضروری است.

ابراهیمی، با معرفی شورای نظارت به عنوان یکی از ارکان اساسی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این رکن علاوه بر نگاه راهبردی در تسری و پایش و اصلاح مقادیر متعدد می تواند منجر به بهبود امور در دانشگاه شود.

وی، با اشاره به نوپا بودن دانشگاه فرهنگیان، برنامه های این دانشگاه را متفاوت با سایر دانشگاه های کشور دانست و خاطر نشان کرد: برنامه های این دانشگاه در سطوح مختلف بر پایه انجام مطالعات مختلف تطبیقی، تدوین شده است.

عضو شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، نقش و اثر مثبت دانش فنی خبرگان خارج از دانشگاه را در راستای تدوین رویکرهای قوی ارزیابی ستودنی خواند و گفت: باید قبول کرد رویکردهای ارزیابی منشاء درونی داشته و باید مبتنی بر جنبش های درونی گروهی و نظرهای خبرگان متخصص دانشگاه فرهنگیان، تدوین شود.

ابراهیمی، در ادامه تاکید کرد: بنیان زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای استفاده از خرد جمعی الزامی است. چرا که در این صورت همه معاونت های دانشگاه در سایه وفاق گروهی و نگاه رویکرد سیتمی می توانند به توسعه همه جانبه برای خلق هویت اصلی حرفه دانشجو معلم نائل آیند.

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، برپایی جلسات مستمر هفتگی در راستای تدوین رویکردهای نوین پایش و ارزیابی ناظر بر کلیه شاخص های کلیدی عملکرد دانشگاه را مهم اعلام کرد و افزود: این فعالیت در سایه برنامه ریزی گام به گام به منظور برطرف نمودن مشکلات ضروری است.

عضو شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در پایان اظهار داشت: تعالی سازمان های آموزشی در سایه مدیریت نظارتی دقیق شکل می گیرد. بنابراین سنجش برون دادهای هر فعالیتی لازم و آسیب شناسی به موقع در این خصوص الزامی است.