عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برگزیدگان جشنواره مجازی پویش شاعرانه مدافعان سلامت در دیّر معرفی شدند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره مجازی پویش شاعرانه مدافعان سلامت رویکردی جدید جهت ارائه محتوا در فضای مجازی است.
احمد آخوندی افزود: این پویش با هدف تشویق مردم به رعایت اصول بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در بحران کرونا است که با استفاده از قدرت بی‌بدیل شعر و هنر در ارتقا سطح سلامت عمومی برگزار شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره به همت شبکه بهداشت و درمان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر برگزار شد تصریح کرد: در این رویداد شاعران ضمن ارائه چشم اندازی شاعرانه از فداکاری کادر بهداشت و درمان در ایام کرونا با طبع نازک و بیان شیوای خود در قالب‌های گوناگون شعری آثاری ماندگار خلق کردند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به استقبال خوب شاعران از این پویش گفت: حسن سهولی، قاسم درویشی و عقیل نجار به ترتیب نفرات برگزیده اول تا سوم این پویش شدند.
وی افزود: هیئت داوران آثار اصغر عاشوری، فاطمه مظفری و ابوالحسن حاجی پور نیز شایسته تقدیر دانست.
آخوندی برگزاری این چنین جشنواره‌های مجازی را در جامعه ضروری دانست و گفت: هنر می‌تواند در تغییر سبک زندگی افراد و ارتقاء سطح سلامت جامعه نقش ارزشمندی ایفا کند.
وی تصریح کرد: استفاده صحیح از مفاهیم و ابزارهای هنری ، قطعا در پیشگیری از بیماری‌ها و حتی درمان بعضی از اختلالات روان پزشکی که امروز بار عمده بیماری‌ها را بر جامعه انسانی تحمیل می‌کند ، مثمر ثمر خواهد بود.
انتهای پیام/ح.ن۳۰۵۰