عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان

شرکت در جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع " چگونگی روند کنترل و نظارت بر تولید نهال بر نهالستانهای دارای مجوز تولید در استانها "

شرکت در  جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع " چگونگی روند کنترل و نظارت بر تولید نهال بر نهالستانهای دارای مجوز تولید در استانها "

با توجه به تغییرات و اصلاحات در دستورالعمل های روند کنترل و نظارت بر نهال  شناسه دار از سوی موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر، جلسه ای در تاریخ ۰۱/۰۴/۹۹ با حضور  کارشناسان مسئول و نهال ۶  استان ( اصفهان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، جیرفت و کهنوج،  خراسان جنوبی و هرمزگان) بصورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد. در این جلسه معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال، دکتر کاوند، مسائل مربوط به هر استان بصورت جداگانه مورد بررسی قرار دادند. همچنین مشکلات  موجود در مسیر تولید نهال در استان هرمزگان نیز توسط مسئول و کارشناس نهال واحد استانی تحقیقات  ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز در جلسه مطرح شد . از جمله  این مشکلات: عدم تمایل تولید کنندگان نهال مجوزدار برای تولید نهال شناسه دار در استان به دلیل ورود بی رویه نهال مرکبات در فصل کاشت از سایر استانهای همجوار اعلام شد. با توجه به اینکه گزارشات مشکلات موجود در مسیر تولید نیز بصورت کامل طی نامه های متعدد به سازمانهای جهاد کشاورزی و موسسه اعلام شده است، لذا بر تشکیل جلسه با حضور رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان ،  رئیس موسسه، معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال و اعضا کمیته فنی نهال استان مورد تاکید قرار گرفت.