عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

۷۰ درصد نیاز بیماران دریافت کننده انواع انسولین های قلمی، رفع شد

در خرداد ماه ۱۳۹۹، با رایزنی های انجام شده و تخصیص انواع انسولین های قلمی به استان قزوین، در مقایسه با میانگین مصرف ماه گذشته، ۷۰ درصد نیاز بیماران استان رفع شد.

دکتر سپیده سیف الهی، مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین با گفتن این خبر، بیان کرد: در ماه گذشته، تعداد انواع انسولین های قلمی تخصیص داده شده به استان، پاسخگوی کامل نیاز شهروندان نبود. وی افزود که نیاز واقعی استان، تنها هفت هزار عدد از یک نوع انسولین قلمی است و این در حالی بود که در ماه گذشته، کل انسولین دریافتی استان، پنج هزار عدد بود.

بنا به اظهار دکتر سیف الهی، با توجه به کمبودهای موجود در خصوص توزیع انواع انسولین های قلمی و نیاز به نظارت بیشتر بر روند توزیع، با نظر ستاد توزیع، دو لیست از داروخانه های منتخب و داروخانه های سیال( متغییر) تهیه شد تا توزیع داروها به آن ها صورت پذیرد. وی اضافه کرد که معین شد تا حداکثر چهار عدد از هر نوع انسولین قلمی، به بیماران، متناسب با نیاز ۱۵ روز، تحویل شود تا محدودیت های موجود، رفع شود.

سیف الهی گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده و تخصیص مقدار مناسب از انواع انسولین های قلمی، هم اکنون توزیع انسولین، نسبت به ماه گذشته، در وضع بهتری قرار دارد، ولی همچنان، محدودیت های توزیع، به قوت خود باقی است.