عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

شروع برداشت غلات در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

دکتر حسین کربلائی خیاوی از عملیات برداشت غلات در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان بازدید کرد.

عملیات برداشت تکثیر هسته‌های اولیه بذری و تولید بذر غلات در منطقه نیمه گرمسیر استان اردبیل (مغان) از روز شنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل شروع شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل دکتر حسین کربلائی خیاوی دوشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۹ از برداشت غلات در ایستگاه تحقیقات کشاورزی مغان بازدید کرد.

دکتر حسین کربلائی خیاوی پس از این بازدید در گفتگو با روابط عمومی مرکز اظهار داشت: افزایش جمعیت جهان و رشد مصرف، اهمیت کشاورزی در دهه‌های اخیر را بالا برده و باعث شده تا کشورها برای تامین امنیت غذایی خود و رونق اقتصادی به فکر استفاده از یافته‌های علمی و تحقیقاتی و استفاده از فناوری در بخش کشاورزی باشند که موجب می‌شود تا بهره‌وری در این بخش ارتقا پیدا کرده و تولید محصولات به شکل جهشی افزایش پیدا کند .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: در سال جهش تولید، مدرن شدن کشاورزی کشور و فاصله‌گیری از کشاورزی سنتی و خودکفایی در محصولات استراتژیک به جهت تامین و حفظ امنیت غذایی جامعه بیش از پیش حائز اهمیت شده است، چرا که جهش تولید در بخش کشاورزی با استفاده شیوه‌های علمی و فناورانه محقق می‌شود .

وی اظهار داشت: کشاورزی با امنیت غذایی کشور گره خورده و یک حوزه اساسی و بسیار مهم است بنابراین برای پیشبرد این حوزه و پیشرفت در آن از همه ظرفیت‌ها از جمله توانمندی‌های علمی نخبگان و محققان این بخش استفاده کنیم .

دکتر کربلائی خیاوی با بیان اینکه ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان با تولید بذور غلات در طبقات مختلف نقش اساسی در تامین بذر استان دارد، گفت: در سال زراعی جاری ۱۸۰ هکتار از اراضی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان به کشت غلات از طبقات مختلف پرورشی و مادری اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشیم.