عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان دشتستان: توسعه و تقویت زیرساخت‌های سلامت نیاز به مشارکت عمومی دارد

مهندس فتح اله نوروزی در نشستی که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران حوزه سلامت دشتستان برگزار شد افزود: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر در مورد فرآیند تامین سلامت عمومی، نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌های تامین سلامت فردی و عمومی افراد جامعه ایفا می‌کند.
وی اظهار داشت: در راستای مقابله موثر با بیماری کرونا، ۴۰ تخت در بیمارستان شهید گنجی اختصاص‌یافته که با توسعه و تجهیز۲۴ تخت بستری موجود این تعداد به ۶۴ تخت ارتقا یافته و به استاندارد لازم رسید.
فرماندار شهرستان دشتستان بیان داشت: ارتقا شاخص‌های بهداشتی، توسعه و تجهیز واحدهای درمانی و سلامتی شهرستان دشتستان باهدف خدمت‌رسانی بهینه و بیشتر به مردم ضروری است.
وی گفت: طبق قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی، بیمارانی که  تحت پوشش سایر بیمه‌ها هستند هزینه درمانی را با قیمت دولتی می‌توانند پرداخت کرده و مابه‌التفاوت آن توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود که اورژانس بیمارستان مهر آمادگی لازم جهت پذیرش بیماران در زمان اوج کرونا را باید داشته باشد.
مهندس نوروزی افزود: جذب اعتبار جهت توسعه بخش ۶۴ تختی بیمارستان مهر برازجان باید توسط نماینده دشتستان پیگیری و در دستور کار وی قرار بگیرد، همچنین با افتتاح پلی کلینیک امام موسی کاظم (ع) تامین اجتماعی زیرساخت‌های سلامت در شهرستان تقویت خواهد شد.
وی همچنین گفت: توسعه  و تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت (بستر درمان شبانکاره، پلی کلینیک تخصصی ویژه ) می‌تواند بار مراجعات به بیمارستان شهید گنجی را تا حدود زیادی کاهش داده و رضایتمندی مردم را درپی داشته باشد.
فرماندار شهرستان دشتستان تصریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون کارکنان بخش بهداشت و درمان به‌عنوان مدافعان سلامت تلاش‌های مضاعفی در حفظ و تامین سلامت مردم داشته و از آن‌ها می‌خواهم که برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان  از وسایل حفاظتی به‌خوبی استفاده نمایند تا در این حوزه دچار مشکل نشویم.
مهندس نوروزی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌های حوزه بهداشت با تعامل با رسانه‌ها می‌توانند در امر اطلاع‌رسانی  و آموزش به مردم در حوزه‌های مختلف بهداشتی بسیار تاثیرگذار بوده و امیدواریم با اطلاع‌رسانی مستمر توسط رسانه‌ها، بستری برای فرهنگ‌سازی در زمینه  بیماری کرونا و سایر بیماری‌ها فراهم‌شده و عادت‌ها و رفتارهای درست جایگزین رفتارهای نادرست شود.

انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰