عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

آغاز به کار سایت جدید انگلیسی زبان دانشگاه

رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز به کار سایت جدید انگلیسی زبان این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد تقی آل ابراهیم با اعلام این خبر افزود: در این سایت آخرین اطلاعات و اخبار دانشگاه به زبان انگلیسی منتشر می شود.
وی با اشاره به اعزام ۳۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به کنفرانس‌های علمی و بین المللی و ۴ نفر به فرصت‌ های مطالعاتی در سال گذشته تصریح کرد: در راستای بهره‌ گیری از ایرانیان نخبه خارج از کشور از آنها برای برگزاری دوره‌ های آموزشی، کارگاه‌ های آموزشی، کنفرانس و استاد مشترک طرح‌ های پژوهشی و پایان ‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده می کنیم و از این پتانسیل در دوره همه گیری ویروس کرونا جهت برگزاری وبینارهای بین المللی استفاده می شود.
آل ابراهیم با اشاره همکاری با دانشگاه های پیشرفته جهان ادامه داد: پس از برگزاری دوره مشترک دکتری با دانشگاه استراسبورگ فرانسه تامین منابع مالی لازم برای دعوت دو استاد از کشور اسپانیا برای تدریس، برگزاری کارگاه و غیره در دانشگاه کسب شده است.
رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی از اعزام اولین دانشجوی کارشناسی ‌ارشد و دکتری برای دوره فرصت مطالعاتی به خارج از کشور با همکاری اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: در ادامه این همکاری گرنت لازم برای اعزام ۴ نفر از اعضای هیات علمی دیگر در سال ۲۰۲۰ اخذ شده است.
وی به اعزام دو همکار هیات علمی برای طی دوره آموزش کوتاه‌ مدت به دانشگاه کوردوبای اسپانیا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گرنت ۳۳ هزار یورویی اتحادیه اروپا برای اعزام اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به دو دانشگاه اسپانیایی کوردوبا و گرانادا در قالب قرارداد اراسموس پلاس به این منظور تخصیص یافته است.
رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دو دانشمند خارجی از کشورهای آلمان (دانشگاه دیوز برگ اسن) و دانمارک (دانشگاه کپنهاگ) به عنوان اساتید مدعو افتخاری در رشته‌های ریاضی و کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شده اند.
وی افزود: با توجه به پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه و موافقت اداره کل دانشجویان خارجی در این خصوص، به دنبال جذب دانشجوی خارجی از کشور همسایه عراق هستیم و در این خصوص اقداماتی در شرف انجام است.