عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

افزایش تعداد موارد بستری؛ هم اکنون ۱۶ بیمار مثبت قطعی در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تعداد موارد بستری درروزهای اخیر  در حالی از ۹ نفر به ۱۶ نفر افزایش یافته که اغلب مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در جهرم دارای علائم بالینی هستند این در حالی است که پیشتر، برخی از مبتلایان فاقد علائم بالینی بودند.

دکتر محمد رحمانیان اظهار داشت: در حال حاضر آمار کل مبتلایان در جهرم به حدود ۷۵۰ نفر رسیده است.

وی در ادامه افزود: علائم بالینی این بیماران تب، بی حالی، سرفه و تنگی نفس گزارش شده است. همچنین در بین این بیماران یک مادر باردار وجود دارد که تحت مراقبت است.

به گفته وی عدم رعایت فاصله در مهمانیها و اجتماعات، عدم استفاده از ماسک و سفر به مناطق پر خطر از مهمترین علل مبتلا شدن این بیماران بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد:  در حال حاضر شهرستان جهرم از لحاظ شیوع کرونا ویروس و تعداد آمار بستری مبتلایان در بیمارستان وضعیتی نزدیک به اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه ۹۹ دارد؛ ادامه این روند بسیار نگران کننده است و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. از شهروندان عزیز خواهشمندیم توصیه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.

گفتنی است تا امروز شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۹، ۷ نفر در جهرم جان خود را از دست داده اند؛ ۵۲۵ نفر نیز بطور کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند.