عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

دومین اهدای استان همدان اینبار با سخاوت خانواده ای ازاهالی روستای نامیه شهرستان ملایرصورت گرفت


خانواده کلبعلیان از اهالی روستای نامیه شهرستان ملایر با اهدای اعضای بدن مرحوم فرهاد کلبعلیان که دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری وبدا به نقل از روابط عمومی معاونت درمان، . دکتر مجید حمیدی مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدا در گفتگو با سیمای همدان گفت: گذشت و ایثار خانواده گرانقدر مرحوم کلبعلیان از ساکنین روستای نامیه از توابع شهرستان ملایر به سه بیمارنیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید .

دکتر حمیدی افزود:عمل خیر و همنوع دوستانه اهداء اعضاء در جهان و همچنین در ایران بدون رد و بدل شدن هزینه انجام میشود؛ و صرفا یک حرکت انسان دوستانه است .

وی ادامه داد:در کشور ۲۵ هزار نفر در نوبت پیوند هستند که استقبال مردم در عضویت و اخذ کارت پیوند اعضاء میتواند به کاهش زمان انتظار افراد نیازمند کمک نماید .

دکتر حمیدی خاطر نشان کرد: با رضایت کامل خانواده مرحوم فرهاد کلبعلیان ۳۸ ساله که در اثر بیماری ریوی و نارسایی تنفسی دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود. کبد و دو کلیه این مرحوم به چند بیمار نیازمند پیوند زندگی دو باره بخشید .

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تشکر از این خانواده ایثارگر برای آن مرحوم علو درجات وغفران الهی و برای بازماندگان صبراز درگاه ایزد منان مسئلت می نماید .