عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

کلینیک سلامت جنسی و مشاوره تخصصی افتتاح شد


کلینیک سلامت جنسی و مشاوره تخصصی پیش از ظهر امروز با حضور رییس دانشگاه در محل سابق بیمارستان امام، کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، رییس دانشگاه و هیات همراه از اتاقهای نوروفیدبک، بیوفیدبک، معاینه و ارزیابی این کلینیک بازدید کردند و پیشنهادهایی را به منظور ارائه خدمات مطلوب و بی‌نظیر در کشور که با روش‌های علمی و تکنیک‌های مورد تایید است را مطرح نمودند.

متخصص اعصاب و روان فلوشیپ فوق‌تخصصی سایکوسکسولوژی اختلالات جنسی و روح درمانی با معرفی تجهیزات موجود در این مرکز اظهار کرد: دستگاه‌های موجود از تکنولوژی روز دنیا در زمینه اختلالات جنسی برخوردار است و از نظر اتحادیه اروپا تایید شده است.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد خدمات مربوط به نوروفیدبک و بیوفیدبک در زمینه اختلالات خانمها و آقایان یادآور شد که این دستگاهها با هزینه‌ای بالا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و در بخش دولتی برای ارائه خدمات تهیه شده است.

دکتر محمد حقیقی با اشاره به روند رو به طلاق در جامعه و مطرح بودن مشکلات جنسی به عنوان یکی از عوامل اصلی این موضوع افزود: مراجعه‌کنندگان و زوجین در فضای آرام با درمانگر گفتگو می‌کنند و بهترین خدمات مشاوره‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی هدف از تشکیل کلینیک خانواده را توجه به موضوعات اجتماعی در راستای  تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سیاست افزایش نرخ جمعیت مورد توجه است و در این راستا مشکلات زوج‌های مراجعه‌کننده که بر نرخ جمعیت موثر است، بررسی و چاره‌اندیشی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به درهم تنیدگی رضایت جنسی و رضایت رابطه زوج با یکدیگر و اثر رضایت جنسی بر پایداری زندگی زناشویی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور ما طلاق روند رو به رشدی دارد به نظر می‌رسد توجه به مسائل جنسی امری اجتناب‌پذیر است بنابراین انجام مداخلات برای درمان و پیگیری از پریشانی زناشویی با هدف قراردادن روابط جنسی و ارتقای سلامت جنسی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع مشاوره سلامت جنسی در محیطی تخصصی و علمی، خاطر‌نشان کرد که ارائه این خدمت در بخش دولتی و با تعرفه دولتی بی‌نظیر است و بالغ بر ۴۰میلیارد ریال تجهیزات در این مرکز فراهم شده است./ع